måndag 15 juli 2013

Pahlish Anticipating and Pacing

När jag såg Pahlish Anticipating and Pacing hos Edgy Polish så visste jag att jag var tvungen att ha det. Rött med blått glitter liksom, det går ju bara inte att motstå. Just rött och blått tillsammans är en av mina absoluta favoritkombinationer. 

Basen är röd, mer dämpad i nyansen än vad bilderna antyder, med rött skimmer och så blått glitter i två storlekar. Det är helt underbart, jag älskar det verkligen. Det är inte bara fantastiskt snyggt utan har dessutom alldeles utmärkta lackegenskaper. Mer om det efter bilderna.










Ser det inte helt ljuvligt ut? Kul och snyggt på samma gång. Det är inte ju alltid roliga lack också är snygga, men i det här fallet har man verkligen lyckats med just det.

Formulan var som en dröm att lacka med. Ganska tunn och mycket lättkontrollerad. Jag trodde det skulle krävas tre lager för full täckning, men det räckte med två. Ytan blir inte särskilt knottrig så för mig räckte det med ett lager Seche Vite som avslutning. 

Betyg: 5/5

Pahlish kostar 105 kr/15 ml hos Edgy Polish. Det finns också hos Etsy.

I'm just in love with Pahlish Anticipating and Pacing. It's red (slightly more muted than it appears in the pictures) with red shimmer and blue glitter in two sizes. Red and blue together is one of my absolute favorite color combos. This manages to be both fun and really pretty at the same time! 
The formula was spectacular, two smooth and easy coats gave me full coverage.

23 kommentarer:

  1. Håller med dig! Gillar det verkligen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror den kommer platsa på min topp 20 för 2013!

      Radera
  2. Det är riktigt snyggt! Basen är verkligen underbar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är underbart med det här lacket!

      Radera
  3. Vad läckert!! Det passar verkligen på dig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är verkligen ett Anne-lack!

      Radera
  4. Även jag skulle vilja ha det där!

    SvaraRadera
  5. Väldigt snyggt på dig! Jag gillar dina bilder!

    SvaraRadera
  6. Wow, fantastisk fint! Den röda färgen var riktigt snygg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så kär i det! Älskar när man hittar ett lack som bara är så rätt på alla sätt!

      Radera
  7. Underbart! Helt unikt! Blir sugen på jordgubbar när jag ser det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv får jag mest Stålmannen-vibbar. :-)

      Radera
  8. Jättefint! Passar ju himla bra med alla marin-inspirerade sommaroutfits.

    SvaraRadera
  9. Urläckert. Det här måste jag ha.

    SvaraRadera
  10. ohh, det där var snyggt! Så enkelt, rött och blått, i samma mättnad, balanserat. Bra bilder också!

    SvaraRadera
  11. Verkligen fint! Det här vill jag ha :)

    SvaraRadera
  12. Looks very lovely :)

    SvaraRadera
  13. Åh detta vill jag verkligen ha! Jag la en beställning hos Etsy med Elin (sleepyelin) som jag väntar ivrigt på!
    Kommer nog bli mer lack från Pahlish i framtiden

    SvaraRadera

Kommentera gärna!