måndag 22 juli 2013

OPI Dining Al Frisco

Blå måndag igen, men den här gången är det inte Lindas Nailorama som är värdinna, utan Tove på Nail Me agerar sommarvikarie medan Linda är på semester. Jag tänkte visa er OPI Dining Al Frisco dagen till ära. Ännu ett lack från OPI:s kommande San Fransisco-kollektion alltså. Ett lite isigt och dämpat mellanblått lack med väldigt finmalet silverskimmer som ger det en lite frostig, metallisk finish.

Färgen känns egentligen inte som en typisk höstfärg, men inte heller som en klockren vår- eller sommarfärg. Jag har lite svårt att kategorisera den faktiskt, kanske funkar det året om?


 

 Två lager behövdes för full täckning. Formulan är ganska tunn och rinnig och lämnar penseldragsmärken. Jag har ju för det mesta svårt för penseldragsmärken så de störde mig en del. Nu låter jag väldigt negativ angående formulan, men så illa var det faktiskt inte. Den är inte toppen, men inte heller en anledning att hoppa detta om man tycker att det ser fint ut.

Mitt betyg: 3/5

Det här blev inte någon favorit hos mig, men jag tycker inte att det är hemskt eller fult. Det är bara inte riktigt min kopp te. Jag tror däremot inte att jag har någon dupe i samlingen sedan tidigare, det känns faktiskt ganska unikt.

Vad tycker ni? Tummen upp eller tummen ner?

OPI Dining Al Frisco is an icy, medium blue with very fine silver shimmer that gives it a frosty, metallic finish. This one doesn't scream fall to me, but I can't say I think it's a spring or summer color either, maybe it's a shade that works all year round? 
The formula is pretty thin and runny and leaves brushstroke marks on your nails. I'm not a big fan of brushstroke marks so they annoyed me a little. 
I'm personally not super excited about Dining Al Frisco, it's just not my cup of tea. However, I don't think I have any dupes in my collection, so I think it's pretty unique.

20 kommentarer:

  1. Nej, den här går tyvärr inte hem hos mig. Finishen ser alldeles för frostig ut för att jag ska gilla den, men färgen är däremot fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, frost är ju inte någon höjdare. Dock finns det ju undantag, men de är få.

      Radera
  2. Va? Jag tycker det ser superfint ut, trots penseldragen. :) Hade tankar på att plocka fram det idag men det blir nog ett China Glaze idag istället. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag stör mig på penseldragen och den frostiga finishen, tyvärr. Ska bli skoj att läsa om vad du tycker om det när det är dags!

      Radera
  3. Jag hade det som bas under en 4:e juli manikyr och hade väl, återigen, samma tankar som du. Det är störande med penseldragsmärkena men man kan leva med dem. Det är en lite speciell nyans men trots det känns den inte unik. Alltså, den är nog det men jag upplever inte den så ändå. Konstigt. Jag tycker rätt bra om den ändå. G+?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från mig får den bara ett G. Men det kunde ju varit värre. :-)

      Radera
  4. Nje, inget för mig :/ Bra swatches som alltid dock!

    SvaraRadera
  5. Inget wow, men det var ändå väldigt fint. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om färgen, men hade föredragit en annan finish.

      Radera
  6. Fin färg! Jag känner nog mest sommar inför detta lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade den varit lite klarare i tonen så hade jag hållit med, nu är den lite för dämpad för att kännas som ett klockrent sommarlack.

      Radera
  7. Jag tyckte det här var ganska snyggt. Typ som förgätmigej...

    SvaraRadera
  8. Lite skridskoprinsessa över det här. Men uhhh, frostfinish alltså, inte min grej. Färgen är ju annars jättefin; hade det här varit glassfleck eller skimmer hade jag älskat det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, med lite glassflecks hade jag gillat det mycket bättre!

      Radera
  9. Jag brukar inte heller gilla den här typen av finish men det här lacket tycker jag är riktigt riktigt snyggt. Tror nog det kan ha med den fina färgen att göra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker färgen är fin, men jag är inte sådär toksåld på den heller.

      Radera
  10. På håll såg det ju hyfsat fint ut, men inte på nära håll =) Så nej, jag hade inte köpt det.

    SvaraRadera
  11. Färgen - tumme upp! De väldigt tydliga penseldragen - tumme ner...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!