måndag 28 april 2014

OPI Nordic collection - flaskbilder

I dag var jag på världslanseringen av OPI Nordic collection - årets höstkollektion. Äntligen får vi i Norden vår egen kollektion - som jag har väntat! Press- och bloggeventet hölls i spegelsalen på Grand Hotel och OPI:s grundare Suzi Weiss-Fischmann var på plats dagen till ära.

Men nog om det - nu tittar vi lacken.





Det känns som en hyfsat traditionell höstkollektion, men kul att se att även några lite gladare färger finns med. Jag känner mig mest taggad på My Dogsled Is A Hybrid och Going My Way Or Norway? Den sistnämnna känns lite otippad som förhandsfavorit för min del, men det är något med nyansen som tilltalar mig.

Jag är också glad att se att Stockholm fått ett eget lack, det är ju min hemstad.

Kollektionen släpps i butik i vecka 33 och lacken kommer att kosta 155 kr. En liten prishöjning alltså.

Vilka är era tankar kring dessa? Ser ni något ni gillar? 

Today I attended a big press event for the OPI Nordic collection, this year's fall collection. Finally we have a nordic themed collection - I've really hoped for this! My favorites when just looking at the bottles are My Dogsled Is A Hybrid and Going My Way Or Norway? I'm also happy to see that there's  a Stockholm-themed polish, since it's my home town. :-)

44 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja ha My Dogsled Is A Hybrid and I can't Afjörd Not to redan nu. Till sommar alltså :)
    Annars tycker jag att alla är jättefina och det är man stolt av, när kollektionen bär namnet Nordisk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de skulle verkligen passa fint i sommar! :-)

      Radera
  2. Åhhh såå kul!! Måste ju bara ha de med Sverigetema....sååå coolt. Älskar OPI's fantasi när det gäller namnen...det gör så mycket tycker jag. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ibland älskar jag namnen, ibland känns de väldigt tillkämpade. I det här fallet tycker jag det finns både bra och mindre namn.

      Radera
  3. I'm actually excited to see this collection, i have a huge soft spot for Nordic countries :) alas, i hate brown polishes.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I actally like brown polishes, but it has to be the right shade. I think I like the browns in this collection.

      Radera
  4. Do You Have This Colour in Stock-Holm ska jag ha. Punkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själva nyansen är ingen superfavorit, men man måste ju ha den för namnet iaf. :-)

      Radera
  5. Äntligen! Jag har faktiskt missat att den här kollektionen skulle komma! Jag vill ha alla!! Men Stockholm och Thank Glogg its Friday är lite extra spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har varit duktiga på att hålla den hemlig fram till lanseringen. :-)

      Radera
  6. IHHH! Att dryckernas dryck har fått ett eget lack gör mig otroligt lycklig :D Jag känner mig mest pepp på: My dogsled is a hybrid, Suzi has a swede tooth, Can't afjörd not to, Do you have this color in Stock-holm och såklart Thank glogg it's friday :)

    Ska bli roligt att se swacther, då komne jag säkert hitta fler jag gillar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag gillar också glögg även om det inte är bästa drycken någonsin enligt mig. :-)

      Radera
  7. ÅH vilken fin kollektion! Härligt med lite ljusare/knalligare nyanser! Här om dagen längtade jag till sommaren, men nu längtar jag ju jättemycket till hösten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar också när man blandar in lite mer otraditionella färger i en höstkollektion. Omväxling förnöjer liksom. :-)

      Radera
  8. Vad roligt med en nordisk kollektion! Och färgerna såg ju riktigt fina ut! :) Blev ju himla sugen på allihopa nu, men ska avvakta tills jag sett lite fler swatches innan jag bestämmer mig (fast känner jag mig själv rätt så lär jag ju ha klickat hem hela kollektionen innan dess ändå, hehe).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en fin kollektion även om jag inte tycker det är deras bästa någonsin kanske. Lite för mycket lila för min smak. :-)

      Radera
  9. Jag är sugen på allihop, måste jag välja en är förhandsfavoriten Do You Have This Colour in Stock-Holm? Så roligt att de släpper en nordisk kollektion, bara av den anledningen vill jag ha allihop, namnen är ju också fantastiska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul! Har undrat när de skulle rikta strålkastarna mot oss - och nu har de äntligen gjort det :-)

      Radera
  10. How many of these have shimmer in them? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Only two of them, Thank Glogg It's Friday and OPI With A Nice Finnish.

      Radera
  11. Thank Glogg It's Friday måste jag ha bara för namnet! Annars blir jag också väldigt sugen på Do You Have This Colour In Stock-Holm?, My Dogsled Is Hybrid och Suzi Has A Swede Tooth :)

    SvaraRadera
  12. Ååh, Do You Have This Color in Stock-holm? och Thank Glögg it's Friday! Så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Thank Glogg It's Friday ser väldigt tjusig ut!

      Radera
  13. Hej, jag talar lite Svenkst, men det är bättre om Engelsk ... sorry, I'm sure there were a lot of mistakes. It's been some years ago that I took a Swedish class at university ...

    Anyway, I must say I'm a little disappointed in this collection. I don't really like the colors in the first 2 pictures. The bottom 2 seem fine. When I think of Scandinavia, I think of the dark red and white houses, the blue lakes and sea. Not of 3 purple shades. So I wish OPI (which is my absolute favourite brand) would have made a dark oxblook red and at least one blue shade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I agree there's too many purples. I would have loved to see som green, to reprent our forrests, and some blue, to repsent the lakes.

      Radera
  14. Jag hade inte heller hört nåt om den här kollektionen innan! Jätteroligt, men... mja.... några av dem är fina. Stock-holm verkar som en underbar lila! Hade gärna sett en grön också, liksom skogsgrön. Det jag stör mig jättemycket på är dock att amerikaner ofta bara slänger in prickar över något slumpmässigt O! Fjörd??? Och har de dessutom skrivit Glogg eller var det bara ett skrivfel av dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en skogsgrön borde definitivt ha funnits med! Och nej, de heter Fjörd och Glogg. Håller med om att det är konstigt. :-)

      Radera
  15. Oj, en del av de här lacken skriker verkligen sommar, intressant! Flera ser fina ut men jag håller helt med So Schu om att det här inte precis är färger som påminner om norden. Kan dock tänka mig att köpa några stycken... Du vet inte vilka som kommer i miniset?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller också med om det, rent färgmässigt känns det inte som att färgerna har så mycket med Norden att göra.

      Radera
  16. Kul med en Nordickollektion, men jag är inte helt impad av färgerna. Viking-lacket ser helt klart intressant ut i mina ögon och My Voice... ser jag fram emot att få se swatch på. Men annars var det inte så många spännande nyheter känner jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viking-lacket tror jag inte jag kommer gilla, det är för mörkt för min smak. Jag gillar de mer somriga tonerna och de bruna nyanserna.

      Radera
  17. Stockholms lacket är ju ett måste och en del andra ser väldigt fina ut också. Dock inte de bruna, men det som gör mig glad är att det inte är en massa sandlack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot att testa de bruna faktiskt. Får se om de går hem. :-)

      Radera
  18. Alltså jag vill höra mer om världslanseringen! Låter ju jättespännande!
    Jag smälte vid bara tanken på en nordisk kollektion men tycker den har väl många bruna nyanser. Jag skulle vilja se murriga skogsgröna toner samt något som symboliserar alla sjöar/allt vatten vi har.
    Mest nyfiken på Do you have this color in Stock-Holm?, Thank Glogg och My Dogsled men håller med om att Going my way kan vara intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är urdålig på att blogga om själva eventen, tycker nämligen inte själv att det är särskilt intressant. Men det var en hyfsat fancy tillställning med riktigt god mat, bubbel, vin m.m. Jag hoppade dock vinet eftersom jag skulle tillbaka till jobbet efteråt. :-)

      Radera
  19. Äsch, jag missade dig, det hade varit kul att säga hej! :-) Jag tycker kollektionen är helt ok, jag gillar ju lite mörkare färger, men det är inget lack som sticker ut som någon favorit. Möjligen det guldiga, jag är lite svag för guldlack.

    SvaraRadera
  20. Hvor er det skønt med en nordisk kollektion! Jeg glæder mig SÅ meget til at se den :-)

    SvaraRadera
  21. Some nice colours there. Thank Gloggs It's Friday and My Voice Is A Little Norse look really interesting :-)

    SvaraRadera
  22. I love the theme....but what a weird collection of colours OPI made.... Somehow they don't look like a collection together! Where are the misty fjord petrols, the dancing Nordic Lights, the mythical forest greens, the dusty pastels and the translucent iglo blues???

    SvaraRadera
  23. Jag hade nog föreställt mig helt andra färger i en Nordic Collection. Jag blev förvånad när jag såg flaskbilderna. Jag blir väl ändå tvungen att köpa några för namnens skull. Men lila och brunt är ju inte mina favoritfärger... Det är ändå så irriterande att jag inte kunde vara med men jag kunde verkligen inte ta ledigt från jobbet. Och lacken kostar ju mindre att köpa än vad en dags löneavdrag hade blivit. :D

    SvaraRadera
  24. Stockholm-lacket bara måste jag ju ha fast jag inte gillar lila så mkt ;) Inföding som man ju är. De andra kommer jag nog hoppa över tror jag.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!