fredag 18 maj 2012

Orly Prelude to a Kiss

Jag blev sugen på Orly Prelude to a Kiss så fort jag såg promobilden på vårkollektionen Cool Romance. Jag har en svaghet för ljust persikorosa krämlack nämligen. Och den är fin, men inte så fin som jag hade hoppats. Ett mellanlack, helt enkelt.




Precis som många andra pastellack är det här knepigt att få jämnt, men efter ett tredje lager såg det bra ut. Formulan är åt det tjockare hållet.

Mitt betyg: 3/5

Orly Prelude to a Kiss from the Cool Romance collection is a peachy pink pastel. I love peachy pink pastels, but this one isn't as great as I hoped it would be. There's nothing wrong with it, it just doesn't make my heart beat faster, that's all.
Sort of thick formula and it applies a little streaky and uneven, but the third coat evened it out.

6 kommentarer:

  1. Tycker allt den ser fin ut på dig! Vet inte om jag skulle passa så bra i den här nyansen dock...

    SvaraRadera
  2. Nej, vad trist. Det är alltid lika trist när man hoppats på ett lack och det visar sig vara ett mellanlack. Det ser fint ut, men du har rätt, inte magiskt.

    SvaraRadera
  3. Sofie: Kul att du gillar det!

    Lacklycka: Nej, jag tycker väl inte att den passade superbra på mig heller.

    Sminkan: Ja, visst är det tråkigt när det blir så.

    My Nail Polish Online: Ja, det är det!

    SvaraRadera
  4. Rätt tjusig för de dagarna man vill vara riktigt neutral. Och den typen av lack får en ju sällan att hjula av lycka, iaf inte mig:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!