tisdag 8 maj 2012

OPI Nothin' Mousie 'Bout It

Jag är egentligen inte så mycket för effektlack. Jag föredrar lack som går att använda på egen hand. Men sen finns det ju de som man bara inte kan motstå. OPI Nothin' Mousie 'Bout It är i allra högsta grad ett sådant.

Blå och persikofärgade glassflecks i en svagt rosatonad jellybas. Och så glitterhjärtan förstås! Här är två lager ovanpå If You Moust You Moust.




Är inte det här sött? Jag blev stormförtjust i det! Glitterhjärtanen får man fiska lite efter, men det är inte alls knepigt att få tag i dem och överföra dem till nageln. Jag nöjde mig med 1-2 hjärtan per nagel, tycker det blev finast så.

Formulan är tjock, seg och kletig. Torktiden är också hyfsat lång. Inte så kul, men det är värt besväret.

Mitt betyg: 4/5


OPI Nothin' Mousie 'Bout It is a really nice layering polish. Blue and peachy glassflecks in a slightly pink toned base. And of course, glitter hearts! Here's two coats over If You Moust You Moust - and I'm completely in love with this combo! It's just so cute!
The formula is very thick though, and sort of gooey. Long drying time too, but in this case it's definitely worth all the hazzle!

16 kommentarer:

  1. Naaaaaw! Så sött alltså. Ajaj, det är alldeles för många OPI på min lilla önskelista nu.

    SvaraRadera
  2. Måste ha! Måste ha! MÅSTE HA!!!

    SvaraRadera
  3. Sött var ordet! Har dålig erfarenhet av den här typen av lack, har ett liknande som måste hällas ut och hjärtanen (vilket konstigt ord) tas upp med pincett... Inte kul! Men denna verkar vettigare på den fronten i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte, nog lite för sockersött för min smak.

    SvaraRadera
  5. Brända kanelbullar oxå... ser ut som jag måste skaffa hela kollektionen för alla lacken är ju super söta. Bara till att börja spara å planera:-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det gulligt och så, men jag undrar om jag verkligen skulle använda det.

    SvaraRadera
  7. Sött på bild men jag skulle bli tokig om jag hade det på naglarna... :D

    SvaraRadera
  8. Underbart! Vet du någon sida där de säljer tex. OPI Lack lite billigare? Kram

    SvaraRadera
  9. Vad gulligt! Jag ska absolut köpa detta, känns som ett måste! Vem kan lixom inte stå emot hjärtan? ;)

    SvaraRadera
  10. Oj vad gulligt! Vore ngt för alla hjärtans dag:)

    SvaraRadera
  11. Pamsan: Åh, önskelistan är alltid alldeles för lång.

    BrilliantNail: Haha, du har helt rätt. DU MÅSTE HA DET!

    Kerstin: Visst är det sött!

    Lacklycka: Ja, jag tyckte inte alls att det var så knepigt. Man får bara kolla på penseln att man fått med ett hjärta och det har man oftast. Annars är det bara att doppa penseln igen. :-)

    Lela: Förstår vad du menar, det känns ju lite "infantilt", men jag gillar det i alla fall. :-)

    Vildanaglar: Vad roligt att du gillar alla lacken!

    Helena: Jag kommer nog använda mitt en del, vill testa det över andra färger än rosa också.

    Vijaya: Isn't it? I love it!

    Annie: Visst är det!

    Matilda: Förmodligen för sött i mångas ögon, men jag älskar't!

    My Nail Polish Online: Ja, visst är de fina!

    Sminkan: Haha, jag kan tänka mig det!

    Linda: Tack!

    Anonym: Transdesign.com säljer OPI, men man måste söka på det i sökfältet eftersom de inte skyltar med att de har märket. Sen finns det många säljare på eBay som har OPI också.

    Annie: Exakt, klart man måste ha ett hjärtlack!

    Emma P: Ja, då är det självskrivet att den här flaskan åker fram!

    SvaraRadera
  12. Vart finns det att köpa? :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!