lördag 19 maj 2012

Depend #314

Här har vi det lack jag bär på naglarna just i detta nu, det vackert gröna Depend #314. Jag har ingen aning om vad man kallar just denna nyans av grönt, men den är extremt vårig och vacker.




Det här påminner nog om Isadoras vårlack Marzipan, men jag har det inte själv och har därför inte kunnat jämföra dem. Det påminner mig också en hel del om Color Club Rebel Debutante och de ser faktiskt väldigt lika ut i flaskorna. Det är inte omöjligt att de är dupes.

Formulan på denna var ganska tjock. Det täcker med två lager, men jag lyckades få ett par bubblor på ringfingernageln. Torktiden var snabb med ett lager Essie Good to Go.

Mitt betyg: 4/5

I have no idea what to call this particular shade of green, but it's very spring appropriate and really pretty! It reminds me a lot of Color Club Rebel Debutante - another green I really love.
The formula was quite thick and I managed to end up with a few bubbles. I used two coats.

9 kommentarer:

  1. Marsipangrön tycker jag- den som är på princesstårtor. Himla fin och perfekt för den här säsongen. Börjat gilla grönt mer och mer tydligen ;-)

    SvaraRadera
  2. Väldigt vårig grön :) snygg!

    SvaraRadera
  3. Såg denna i en korg på MAXI idag och köpte den inte...varför inte? Den är grön och snygg.

    SvaraRadera
  4. Helena: Ja, visst är den fin!

    Sminkan: Verkligen!

    Veronica: Jag älskar sådana här glada gröna!

    Annie: Ja, den är perfekt den här årstiden!

    Lela: Ja, den är värd att äga!

    SvaraRadera
  5. The Cat: Klockrent ju! Den är Lisebergskanin-grön! :-)

    SvaraRadera
  6. Oh, vilket härligt lack! Måste skaffa!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!