torsdag 31 maj 2012

Depend #307

Depend #307 från årets sommarkollektion är ett mellanorange lack med guldskimmer. Orange hör ju till mina favoritfärger, men det här kändes lite trist faktiskt. Jag tycker det ser helt okej ut på bilderna, men i verkligheten upplevde jag färgen som lite blaskig.




Bra formula, men skir. Jag har tre lager på bilderna och då kan jag fortfarande se lite VNL.

Mitt betyg: 3/5

Depend #307 from the summer collection is a medium orange with gold shimmer. To me this color is a little bland, a little washed out. 
The formula was good, but sheer. I'm wearing three coats in the pictures and still have som VNL.

11 kommentarer:

  1. Det ser verkligen fint ut på bilderna men då är kanske ChG Riveting vassare? :)

    SvaraRadera
  2. Ser snyggt ut, men håller med Pamsan. Riveting känns roligare.

    SvaraRadera
  3. Kan meddela att 4 lager inte heller gör någon större skillnad... Lite besviken faktiskt, tråkigt på en lovande färg!

    SvaraRadera
  4. Det ser väldigt snyggt ut på bilderna!

    SvaraRadera
  5. Alltså, det är ju fint. Men inte spännande. Ok vardagslack kanske =)

    SvaraRadera
  6. Jag älskar också orange, men det är en mkt svår färg att få till verkar det som. Grattis i efterskott förresten :)

    SvaraRadera
  7. Varför finns det inga "Sambons kommentarer" längre?

    SvaraRadera
  8. Färgen känns väldigt lik Max Factors Deep coral: http://www.nailedit.se/2012/04/maxfactor-deep-coral-10.html, eller kanske mer likt vad man trodde och hoppades att den skulle vara.

    SvaraRadera
  9. Pamsan: Riveting är mycket finare! Den har mer "oumph" eller vad man ska säga. :-)

    Helena: Ja, den här ter sig blek i jämförelse med Riveting.

    Sandra: Ja, den ser ju fin ut i flaskan, men väl på nageln så är det något som saknas.

    My Nail Polish Online: Ja, det är finare på bilderna än i verkligheten.

    Dani: Ja, ett trist mellanlack. :-)

    Lackynails: Jag tycker nog inte att det är så svårt att få till en snygg orange, har så otroligt många som jag älskar, Men det här känns blaskig.

    Yulia: Vi gjorde slut för nio månader sen, det är därför.

    L: Deep Coral ser mörkare ut, tycker jag?

    SvaraRadera
  10. Det ser lite höst ut. Som att färgen är mer dämpad än poppig.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!