söndag 6 maj 2012

Estelle & Thild Ecorganic Hand Cream Neroli Bergamot

Jag är dålig på att skriva om nagelvårdande produkter, handkrämer och annat som ingår i mina "handvårdande" rutiner, men jag tänkte göra ett försök att bättra mig. Jag älskar nämligen att testa nya produkter och då särskilt handkrämer. Jag är sällan trogen ett märke eftersom det finns så många jag vill testa. Jag har heller inga problem med att betala ett par hundra för en handkräm - det är vardagslyx för mig!

Estelle & Thild Ecorganic Hand Cream Neroli Bergamot är ekologiskt certifierad och innehåller inga mineraloljor, parabener, färgämnen eller silikon.

Konsistensen? Något tunn, men ändå krämig. Den tar lite för lång tid på sig att absorberas av huden för min smak dock.

Återfuktande? Mycket! Den håller mina händer mjuka länge, vilket är det absolut viktigaste för mig när det gäller handkrämer. Jag har torra händer och klarar inte av när händerna känns fnasiga.

Doften?
Ganska stark, citrusfräsch doft tack vare bergamotten. Jag gillar!

Pris: 175 kr/75 ml. Finns bland annat på Kicks och Eleven.se.

Köpa igen? Förmodligen inte. För det priset vill jag att en handkräm ska leverera på alla punkter, och eftersom den här tar lite för lång tid på sig att absorberas så får den inte full pott.

4 kommentarer:

  1. Själv använder jag den gamla hudvårdsklassikern Helosan :D Jag vet, inte så mycket flärd precis och visst, den luktar lite sjukhus - men den är så billig att man kan slösa med den hur mycket som helst och den hjälper! Gillar speciellt att det står Pfizer Animal Health på den ;) Och ja, min häst använder också Helosan på narig hud och småsår :)

    SvaraRadera
  2. Den optimala handkrämen luktar gott, återfuktar länge, känns glamorös och, viktigast av allt, kan användas vid dator. Smörj och skriv utan torktid

    SvaraRadera
  3. Den optimala handkrämen luktar gott, återfuktar länge, känns glamorös och, viktigast av allt, kan användas vid dator. Smörj och skriv utan torktid

    SvaraRadera
  4. Den optimala handkrämen luktar gott, återfuktar länge, känns glamorös och, viktigast av allt, kan användas vid dator. Smörj och skriv utan torktid

    SvaraRadera

Kommentera gärna!