torsdag 10 maj 2012

Orly Buried Alive

Jag har haft fullt upp senaste dagarna och ligger efter både med svarandet på kommentarer och läsandet av bloggar, men hoppas kunna ta igen lite i kväll.

Orly Buried Alive är ett brunt skimmerlack som släpptes med kollektionen Dark Shadows som än så länge finns uppe till försäljning på Head2toebeauty.com, men som lär dyka upp på de andra webbshopparna också så småningom.

Det är i alla fall mörkbrunt med glassflecks mestadels i guld, men också lite i grönt. Himla vackert tycker jag, även fast det känns mer som ett höstlack än ett vårlack.






Formulan var dessvärre inte alls något rolig. Tunn, vattnig och rinnig som tusan. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 3/5

Orly Buried Alive from the Dark Shadows collection is a dark brown with glassfleck shimmer in gold and green. Very pretty, but with a horrible formula! It's thin and watery and very runny. This is three coats.

20 kommentarer:

  1. Känns lite som CocaCola? :-)

    SvaraRadera
  2. Ganska fint, men inte något jag blir så sugen på att köpa.

    SvaraRadera
  3. Den ser nästan lite grön ut i flaskan? På nageln tycker jag inte den ser så intressant ut däremot..

    SvaraRadera
  4. Nej, så här får du inte göra. ;) Visa inte såna här fina lack nuuuu.
    Jag faller ju alltid för bruna skimmerlack och köper hem. Trivs inte alltid i det själv men det här kan jag nog inte undvika. Däremot kan man ju vänta till hösten med att köpa det. :)

    SvaraRadera
  5. Åker upp direkt på min vill-ha-lista!

    SvaraRadera
  6. Fint! Fast jag har förmodligen något liknande redan, så jag borde nog inte köpa det här ändå...

    SvaraRadera
  7. Men ÅH så fint, lite höstigt ja, men måste ha ändå, fab!!!!

    SvaraRadera
  8. Håller med Linda om att det påminner om Coca-Cola:) Med andra helt och hållet i min smak.
    Snyggt som attan men inte i maj, eller? väntar nog till oktober.

    SvaraRadera
  9. Fint men åh vad jag önskade att det såg ut mer som i flaskan. Skönt då att formulan var så trist, då behöver jag inte köpa det :)

    SvaraRadera
  10. Fint- jag gillar att det har en inre glöd. Bruna lack blir lätt platta men det här var mycket fint :-)

    SvaraRadera
  11. Garanterat höstlack för mig, men ack ett sånt vackert sådant. Jag vill inte börja längta efter gula löv redan, argh! :D

    SvaraRadera
  12. Fint för att vara brunt. ;D

    SvaraRadera
  13. Vilket djup i lacket! Väldigt tjusigt!

    SvaraRadera
  14. Ohhh.. men det här gillade jag. Mighty fine!

    SvaraRadera
  15. Kom på, funkar det bra att beställa från denna sidan även om det står att de inte skickar utanför USA? Blev så Orly-sugen och det är ju så bra priser där.

    SvaraRadera
  16. Åhhh vilken fin färg. Men håller med att det blir enda snyggare till hösten! :)

    SvaraRadera
  17. Har samma fråga som Pamsan ovan . Tacksam för svar

    Sabinapina

    SvaraRadera
  18. Linda: Det har du helt rätt i! Cocacola är nog iofs ett par nyanser mörkare, men det känns som skimrigt cocacola-godis!

    Helena: Nej, brunt är ju inte för alla.

    Lacklycka: Ja, den där gröna flashen har jag inte sett förut, när jag tittar på det i flaskan så ser det bara brunt ut (fast det innehåller ju skimmer i grönt).

    Carina: Tack!

    Pamsan: Jag har börjat gilla brunt mer och mer faktiskt. Särskilt bruna skimmerlack då. :-) Och ja, jag har inte haft några problem med att beställa Orly från H2T, det har funkat alla gånger för mig. Men jag har hört att andra inte haft samma tur, så man får nog testa och hålla tummarna.

    Ninni: Kul!

    Nageldraken: Nej, då behöver du kanske inte detta. Kanske. :-)

    Sara: Ja, det är fantastiskt fint!

    Lela: Ja, det kommer nog kännas mer rätt i oktober. Just nu är jag ju mest sugen på traditionella vår- och sommarfärger.

    Nailspotting: Nej, det är fint, men inget måste. Och formulan var verkligen trist!

    Veronica: Jag tycker också om glöden!

    Lackynails: Inte jag heller! Är inte alls redo för att ens tänka på hösten.

    Sminkan: Ja, verkligen!

    Linda: Tack!

    My Nail Polish Online: Ja, skimret ger det ett fantastiskt fint djup!

    Kitty: Visst är det!

    Martasvardag: Ja, den känns ju lite off nu på våren, men kommer sitta som en smäck till hösten!

    Anonym: Se mitt svar till Pamsan här ovan!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!