måndag 28 maj 2012

Hot Topic Teal

Hot Topic Teal är egentligen inte teal-färgat, åtminstone inte enligt min mening. Det är en blåbaserad, knallig grön med skimmer i samma färg. Det torka lite halvmatt så jag misstänker att det innehåller en del neonpigment.






Formulan var rent ut sagt vidrig. Vattnig och rinnig. Den extremt långa penseln gör inte lackningen lättare. Det gäller att vara noggrann med att ta dra av överflödigt lack mot flaskkanten, annars är risken överhängande att naglarna översvämmas av lack. Det var inget fel på täckningen dock, två lager räcker.

Jag har visat ett Hot Topic-lack förut, och då klagade jag på flaskans och korkens utformning. Jag tyckte tydligen att penseln var okej, men där har jag blivit klokare, haha. Och ja, det är verkligen en oerhört ogenomtänkt design på den. Flaskan är ostabil och det är lätt hänt att man råkar slå omkull den. Korken är raka motsatsen till greppvänlig. 

Teal är ett vackert lack, men inte så vackert att jag tycker att det var värt mödan egentligen. 

Mitt betyg: 2/5

Hot Topic Teal
is a blue toned green with shimmer in the same color. It dries semi matte which makes me think it has some neon pigments in it. Pretty color, but horrible formula. Extremely thin and runny.
I've complained about it before, but I really hate the Hot Topic bottle, cap and brush. The bottle is wobbly and is easy to knock over. The cap is so small it's really hard to hold and the brush is way too long
.

9 kommentarer:

  1. Himla härlig färg! Men vilket skumt namn... ;)

    SvaraRadera
  2. Detta är en så vacker färg!

    SvaraRadera
  3. Härlig färg! Jag skulle nog vilja ha en flaska i badrumsskåpet bara för att den ser så rolig ut. Som en liten gift flaska, lagom odiskret =)

    SvaraRadera
  4. Håller med Dani, gillar hur flaskan ser ut men nej, den verkar inte särskilt praktisk :)

    SvaraRadera
  5. Ljuvlig färg, men inte värt den pinan det verkar vara att lacka med :(

    SvaraRadera
  6. Väldigt snygg färg, men det måste ju finnas något annat där ute som har en bättre formula och flaska än det du beskriver :S

    SvaraRadera
  7. Jag gillar färgen jättemycket! Synd för formulan!

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg och udda grön färg:)

    SvaraRadera
  9. Kerstin: Ja, ibland blir man förvånad. :-)

    Ashesela: Ja, den är tokfin! Perfekt på sommaren!

    Dani: Flaskan är rolig om än inte så praktisk. :-)

    Lacklycka: Så är det!

    Lackynails: Nej, verkligen inte värt det!

    Annie: Ja, tror absolut man kan hitta ett bättre lack i den här färgen.

    My Nail Polish Online: Ja, färgen är det inget fel på.

    Lela: Den är toksnygg!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!