lördag 5 maj 2012

Ebalay #004

För ett par dagar sen fick jag ett mejl från en läsare som ville att jag skulle swatcha Ebalay #004. Självklart fixar jag det då! Det är ett extremt skirt lack så att bära det på egen hand är nog ingen idé. Här ser ni tre lager ovanpå ett svart krämlack.

Det är duokromatiskt och skiftar mellan rosa och lila. Finishen är väldigt glittrig och lite metallisk.



 Formulan är ganska tjock och dessutom rinnig. Ingen superrolig kombo.

Jag känner mig ambivalent inför denna. Först gillade jag den inte särskilt mycket, jag tyckte att både färgen och finishen kändes lite off. Sen tyckte jag att den var rätt fin ändå. Och nu vet jag inte alls var jag står. Det är inte någon favorit i alla fall, så mycket kan jag säga.

Mitt betyg: 3/5

Jag har köpt mina Ebalay från KKCenterHK.com, som håller till i Hongkong. Innan ni beställer därifrån kan det vara bra att veta att deras kundservice inte verkar vara den bästa. Läs mer om i det i Cactus blogg!

Jag har inte själv haft några problem, men det kan vara värt att veta att om man har otur med sin beställning så kanske man inte kan räkna med att de kommer att lösa problemet på bästa sätt. Det är ju helt galet att man ska behöva stå för returen när det är företaget som klantat sig och inte kunden. Galet!

Ebalay #004 is a very sheer duochrom, shifting between pink and purple. Here's three coats layered over a black creme. The finish is very sparkly and also a little metallic.
I'm not sure how I feel about this one. Both the color and the finish seems a little off to me. But there's been a few moments where I've actually liked it to. I can't decide if it's a hit or miss. 
The formula is both thick and runny at the same time. 

6 kommentarer:

  1. Hmm... jag vet inte.... Den ser ganska fin ut, men inte så fin att jag vill ha den.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Anne! Vad kul att du tog dig tid till att swatcha denna. Nu behöver jag inte längre gå och fundera på hur det ser ut på nageln. Det var fint...men nä, alldeles för skirt. Får bli att jag slår till på ett annat lack istället.
    Hoppas du får en trevlig lördag!

    Hälsn: Minna

    SvaraRadera
  3. Snygg, men inte heller jag blir så där super köpsugen.

    SvaraRadera
  4. Nja, jag håller med. Fint men inte som de andra lacken du visat. De har ju varit underbara.

    SvaraRadera
  5. Inte min favorit heller. Jag tror dock jag har det jag med...

    SvaraRadera
  6. Lite häftigt är det faktiskt! Jag gillar dessa effektlack! De ser härliga ut!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!