fredag 31 maj 2013

Coco Allure Bite Night

Igår fyllde jag år och jag hade fullt upp på jobbet och med att fixa middag åt familjen som kom på kvällen så jag hann aldrig med något bloggande.

Nu till dagens lack. Coco Allure Bite Night ett otroligt vackert glitterlack som lämpar sig bäst till layering. Det består av glitter i olika former och storlekar i lila, rött och svart. Här har jag lagt ett lager ovanpå vita Orly Dayglow. Tycker det blev väldigt fint, jag gillar hur färgerna ser ut tillsammans. Rött, lila och svart är en grym kombination!




 Formulan är lagom tjock och det är lätt att sprida ut glittren jämnt över naglarna. Den här manikyren satt dessutom som berget. Jag bar den i fyra dagar och på den tiden chippade den bara yttepytte lite på en nagel. Resten av naglarna såg perfekta ut och det händer baske mig nästan aldrig. Det var dock ganska jobbigt att ta bort, trots att jag använder mig av foliemetoden när jag tar bort glitterlack.

Glittren är platta så det behövs inte flera lager topplack för att få en slät yta, ett lager räcker gott och väl.

Mitt betyg: 4/5

Jag har fått det här från Edgy Polish i recensionssyfte. Coco Allure kostar 130 kr/15 ml.


Nu längtar jag tills i kväll. Den ska tillbringas i soffan framför teven och jag längtar ihjäl mig. Har ju fortfarande inte blivit kvitt min förkylning så jag behöver vila. Jag tänkte också lägga upp en bild på min senaste beställning från Edgy Polish.

Ska ni göra något roligt i helgen?

Coco Allure Bite Night consists of purple, red and black glitter in different shapes and sizes. Here I've layered it on top of a white creme. I think the colors look really great together, it's so pretty!
The formula was good and it's easy to distribute the glitters evenly onto the nails.

The wear time was great. I almost never get good wear time with any polish because of the poor quality of my nails, but with Bite Night I only got a teeny tiny bit of chipping on one nail in four days, all of the other nails looked perfect the whole time. That being said, the removal was pretty difficult, even though I always use the foil method when removing glitter. 
You can find Coco Allure at the swedish web shop Edgy Polish.

18 kommentarer:

  1. Jäklar vad snyggt det var! :) Hoppas du blir av med din förkylning snart. Den verkar vara ihärdig. :(

    I helgen blir det spektakel i byn. Årets happening; Öltält. Japp, jag bor ute på landet långt ifrån storstadens sus och dus. Nån skandal lär det säkert bli och jag ska försöka sippa lite försiktigt på rödtjutet. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en jäkligt envis förkylning. Jag har dessutom lyckats smitta både kollegor och vänner med den...

      Radera
  2. Grattis i efterskott!
    Väldigt fin layering! Bite Night ser underbar ut över Dayglow!

    SvaraRadera
  3. Jisses, så snyggt! Hoppas du kryar på dig snart och stort grattis i efterskott! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott! Hoppas du hade en härlig födelsedag!

    SvaraRadera
  5. Jag är inte helt övertygad om lacket, det är lite för oroligt för min smak, men grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott! Jag gillar lacket, och sjukt snyggt med den vita basen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag klurade på vilken bas jag skulle välja och kom fram till att vitt nog var det säkraste kortet. :-)

      Radera
  7. Grattis i efterskott! Helt klart ett värdigt födelsedagslack, det var väldigt fint, men vacker färgkombination!

    SvaraRadera
  8. grattis i efterskott! hoppas du får en bra helg trots förkylningen. jättefint lack! bara synd att glitterlack ska vara så svåra att få bort...
    själv blev jag genomförkyld o fick feber igår kväll. inte jättekul när man är ledig direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju helt värdelöst att vara förkyld den här årstiden! Hoppas du mår bättre nu.

      Radera
  9. Coolt lack! Snygg färgkombo! Grattis i efterskott!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!