torsdag 23 maj 2013

Depend #2054 Glistening Green

Depend #2054 Glistening Green från Mirage-kollektionen har legat i arkivet ganska länge, så det är väl på tiden att jag släpper ut det. Det är ett ljusgrönt foillack. Jag känner mig ganska svalt inställd till det, det är ingen favorit. Varför gjorde det inte ett skogsgrönt foil i stället? Det hade varit något!





Formulan kan jag inte klaga på i alla fall. Den är bra och täcker med tre lager.

Mitt betyg: 3/5

Precis som de andra Mirage-lacken kostar det 39 kr/st.

Depend #2054 Glistening Green was released with the Mirage collection earlier this spring. It's a pale green foil. The color seems a little bland to me. I have no complaints about the formula, it's nice and covers in three coats.

10 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Nja... jag gillar foil annars, men det här känner jag inte är någon pulshöjare precis.

    SvaraRadera
  3. Den är ok men lite för blek. Det saknas färg i kollektionen, tycker jag. För många...eh...beiga lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, förstår inte varför de satsade på så många bleka färger?

      Radera
  4. Vet inte riktigt vad jag tycker. Ett ok lack som hade varit suveränt om det varit lite mörkare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade det bara varit lite mörkare och haft mer djup så hade det gått hem bättre hos mig.

      Radera
  5. Känns som ett sånt där medellack. Fint men inte mer och känner inte alls att jag behöver det.

    SvaraRadera
  6. Ja, mellanlack är det men det är ju inget fel på det.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!