lördag 18 maj 2013

Shimmer Jasmine

Tidigare i veckan fick jag hem ett paket från Edgy Polish med tre lack att recensera. Ett av dem var detta, Shimmer Jasmine. Det är verkligen helt galet glittrande så min kamera hade enorma problem att fokusera.

Det är ett som sagt ett glitterlack med smått glitter i blått och grönt, lite större kopparfärgade hexglitter och så lite guld och rött på det. Basen är ofärgad.




Jag bar det på egen hand och då behövde jag tre lager för att få det täckande. För att få en slät yta avslutade jag med två lager Seche Vite.

Formulan var utan anmärkning, det är inte särskilt tjockt för att vara ett glitter och det är lätt att få det jämnt och fint.

Mitt betyg: 4/5

Jag var till en början lite avigt inställd till Shimmer, tyckte liksom inte att de gjorde så speciella lack. Men sen började jag långsamt mjukna och när jag fick se Karina hos Sminkan visste jag att jag behövde det. Nu har jag siktet inställt på ett helt gäng av skönheterna från märket. Adrienne måste nog bli min, likaså Elsa, Jennifer och Nichole.

Vad tycker ni om Shimmer? Har ni testat något från dem eller suktar ni efter några?

Shimmer finns hos Edgy Polish och kostar 150 kr/styck. Frakten är gratis om man beställer för mer än 350 kronor.

Earlier this week I received a few polishes from the swedish web shop Edgy Polish, which holds a number of wonderful indie brands, for reviewing purposes. One of the polishes was Shimmer Jasmine, a crazy sparkly glitter. It contains small blue and green glitter, some larger copper hex glitter and also some prismatic glitter.
Here I've used three coats and topped it off with two coats of Seche Vite to get an even surface. The formula was nice, it's not too thick and the glitters spreads out evenly without any hazzle.

13 kommentarer:

  1. Vackert! Jag tycker att Shimmer har fina sammansättningar av färger men däremot är jag inte superförtjust i de små glitterkornen, föredrar när det är lite större glitter också... Dock verkar de alldeles fantastiska i gradienter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar nog alla varianter faktiskt. :-)

      Radera
  2. Det var läckert!

    SvaraRadera
  3. Sååååå vackert, jag älskar Shimmerlacken verkligen!! :-)

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Jag är inte helt såld dock....måste nog klicka hem något för att testa eftersom de får så många hyllningar.

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Är tyvärr inte så förtjust i så extremt glittriga lack, de blir så svåra att ta bort...

    SvaraRadera
  6. Underbart! Gillar glitterkombinationen skarpt!
    Priset är lite saftigt, men kanske slår till på nån ;)

    SvaraRadera
  7. Riktigt snyggt! Äger ännu inte ett shimmer men det borde jag kanske snart ändra på.

    SvaraRadera
  8. Jag älskar Shimmer! Jag har faktiskt burit Shimmerlack två dagar i rad här nu eftersom jag fick 10 lack att swatcha från Cindy(Shimmer-tjejen). Det är fantastiska lack både på egen hand, i layering och i gradients.

    SvaraRadera
  9. Det har inte blivit av att jag har satt mig in i alla Shimmer-lacken. Jag kan tänka mig att jag blir förtjust när jag väl inhandlar men jag försöker blunda inför nya habegär. Svårt. Detta ser väldigt fint ut och jag gillar det skarpt.

    SvaraRadera
  10. Vackra färger. Turkost är snyggt. Ser ut att vara fin i gradienter precis som Emma skriver.
    M v h Anna Th.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!