onsdag 1 maj 2013

Depend #361

Första maj och man är ledig! Så skönt! Jag ska träna och ta en vända på stan och shoppa lite. Det är också Karins gröna onsdag så jag tänkte visa er #361 från Depends sommarkollektion. Det är en dämpad mellangrön med massor av vackert blått skimmer. Det är ganska skirt, vilket är synd, men jag tycker ändå om det mycket. 








Det här är tre lager, men som ni ser har jag fortfarande VNL. Jag kände att jag kunde leva med det, men vill man ha det helt täckande så får man satsa på fyra lager, eller lägga det ovanpå något annat lack. I övrigt var formulan lagom tjock och lätt att lacka med.

Mitt betyg: 4/5

Depend #361 is a medium green with lots of blue shimmer. It's being released with this year's summer collection next week. I think it's really pretty! It's sheer, after three coats I still have VNL, but I can live with that. But if you want it completely opaque you'll probably need to do four coats, or layer it on top of something else. Except for that, the formula was nice and easy to use.

22 kommentarer:

  1. Får lite havskänsla. Snyggt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite havigt i färgen, tack vare det blå skimret.

      Radera
  2. Så extremt sugen på att testa detta snart. Ser underbart ut ju. :)

    SvaraRadera
  3. Inte så tokigt men jag gillar helt klart krämlacken i kollektionen mer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mer imponerad av skimmerlacken, helt klart. :-)

      Radera
  4. Läckert med det blåa skimret! Gillar det faktiskt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Blått skimmer känns så mycket mer spännande också.

      Radera
  5. Nej, det här gillade jag verkligen inte. Tror att det är något med det gröna och blå tillsammans som jag inte gillar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag som tycker blått och grönt tillsammans är så himla fint!

      Radera
  6. Min är otestad fortfarande men det ser jättefint ut både på flaskan och på dina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli kul att se hur det blå skimret ter sig i resten av lacken också.

      Radera
  7. Jag gillar detta! Hela kollektionen - förutom det vita - är ju megatjusigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns som de lyckats även med sommarkollektionen i år!

      Radera
  8. Måste ha det här lacket! Väldigt fint både färgen och skimret!

    SvaraRadera
  9. Snyggt men påminner om ett gammal från Depend!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det? Vilket då? Jag har ofta svårt att komma på potentiella dupes eftersom samlingen vuxit sig så stor.

      Radera
  10. Det här ser jättefint ut! Och jag tycker inte det gör så mycket om det är lite VNL, jag får nästan lite havs/sjöjungfruvibbar av det och då kan det få vara lite transparent =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar med sjöjungfruvibbar!

      Radera
  11. Urläckert! Det vill jag också ha!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!