måndag 6 maj 2013

Leighton Denny Get Your Côte

Blå måndag hos Lindas Nailorama igen. Jag visar Leighton Denny Get Your Côte från vår- och sommarkollektionen Riviera. Det är en trevlig sommarblå. Inget unikt, men fint.

 

Formulan är ganska tunn och lätt att kontrollera. Ett par spretande strån i borsten gjorde lackningen lite mer ansträngande, men det är ju sånt som händer. För att det skulle täcka helt behövde jag tre lager.

Mitt betyg: 3/5

Leighton Denny kan man köpa på lden.se, de kostar 135 kr/styck.

Leighton Denny Get Your Côte was released with this year's spring and summer collection, Riviera. It's a medium blue creme. A nice shade of blue for the summer, even though it's not unique. 
The formula was on the thin side and easy to control. My brush was slightly defected which made application a little more difficult, but it wasn't too bad. This is three coats.

12 kommentarer:

  1. Men nog är det en underbar blå allt. Jag gillar den, sen är det kul att stifta bekantskap med ett nytt märke...:-)

    SvaraRadera
  2. WOW... den vill jag ha. Vilket sting det är i färgen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag tycker mycket om den här typen av blått, men har nog lack så det räcker hemma i nyansen. (tror jag...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi lacknördar har nog vår beskärda del av liknande lack i samlingen. :-)

      Radera
  4. Jättefin blå färg! Ytterligare ett märke jag inte kände till ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag upptäcker också nya märken titt som tätt. :-)

      Radera
  5. Det är en härlig blå sommarfärg men som du säger, inget unikt.

    SvaraRadera
  6. Det är en jättevacker blå!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!