måndag 20 maj 2013

OPI Don't Burst My Bubble

OPI Don't Burst My Bubble från soft shades-kollektionen Oz The Great and Powerful är ett sådant där lack som får naglarna att se vansinnigt fräscha ut. Jag älskar det! Vill bära det igen och igen och igen för jag får inte nog av att titta på mina naglar när de ser ut såhär.

Det är en vitrosa jelly. Högglansig och "saftig" finish.


 

Formulan var riktigt bra och varje lager blev jämnt och fint. Jag har tre lager på bilderna och då är det ganska täckande, men inte helt, man ser fortfarande tydlig VNl, men jag tycker om genomskinligheten.

Mitt betyg: 5/5

Är det inte jättefint? Jag älskar såna här lack som inte är ett dugg skrikiga utan bara får naglarna att se rena och fräscha ut. De är perfekta när man behöver "rensa paletten" lite när man använt galna glitterlack eller liknande under en period. Dessutom passar de i alla situationer.


OPI Don't Burst My Bubble from the Oz The Great and Powerful collection is a really, really pale pink jelly. I love hos fresh this makes my nails look! It's an awesome palette cleanser after a period of glitter heavy manicures. 
The formula was great, every coat goes on evenly. I'm wearing three coats in the pictures and as you can see I still have VNL. I don't mind though, I like it that way.

29 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt! Jag gillar också såna här typer av lack. Så härliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, älskar när naglarna ser såhär fräscha ut!

      Radera
  2. Det är jättesnyggt. Och ibland vill man verkligen bara vara "low key" och neutral. Vila ögonen från färg. Fräscht!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst vill man det. Jag måste alltid variera mig, annars tröttnar jag.

      Radera
  3. Ljust och fräscht, inte bara en mäklarbeskrivning ;-) Superfint!

    SvaraRadera
  4. Inte riktigt min "cup of tea", men det är säkert ett bra lack att ha hemma i samlingen, eftersom det ibland behövs såna lack, med lite mer nudekänsla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trivs ju så himla bra i sådana här lack, men förstår att de kan verka trista i somligas ögon. :-)

      Radera
  5. Superfint, jag har lite för lite av den här typen av lack i min samling. Tror jag behöver utöka lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller så vansinnigt många av den här sorten. Oftast prioriteras ju mer färgstarka skapelser.

      Radera
  6. Jag tycker också om detta väldigt mycket. Även om det är kul med "in your face"-färger så är den här typen av lack trevligt att bryta av med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Ett måste för min del. :-)

      Radera
  7. Åh detta är såå snyggt! Måste lacka med mitt snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att se vad du tycker om det!

      Radera
  8. Jag tycker det är supersnyggt! Blev lite ledsen när mina två flaskor från förra året (Don´t touch my tutu) började sina och inte visste om det skulle komma nåt liknande i år. Gissa om det blev hurra när jag såg att dom kom med en nästan likadan. Jag köpte på mig två nya flaskor i New York då jag var där.. till betydligt angenämare pris dessutom.. 65 kr flaskan istället för 150. Win win! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Don't Touch My Tutu är verkligen underbar! Och visst blir det väldigt mycket billigare att beställa från USA.

      Radera
  9. Rent och fräscht var precis orden som jag tänkte när dina bilder dyker upp i feeden. Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  10. Detta står redan på min önskelista, superfräscht.

    SvaraRadera
  11. Det är perfekt på dig! Jag gillade det på mig med men jag ser mer mjölkigt halvdöd ut, vilket så klart är snyggt det med, men inte så här ren och fräsch och härlig som du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Don't Touch My Tutu fick ju mina naglar att se ut som liknaglar och jag älskade det! :-)

      Radera
  12. Det ser ut som ett perfekt vilolack, ett sådant jag skulle vilja bära mellan mina indiefavoriter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen exakt! Efter en sväng med crazy indiesar behöver man något lugnt och fint.

      Radera
  13. Jättefint på dig! Sådana här färger behöver man bära ibland! De är som kaffebönorna man rensar näsan med när man är på parfymjakt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ingen aning om det där med kaffebönorna. Man lär sig något nytt varje dag! :-)

      Radera
  14. Sådana här lack älskar jag! Mest för att jag kan komma undan med att ha dem på jobbet men också på grund av det du säger, att naglarna känns så fräscha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju ha vad jag vill på jobbet, så skönt. :-)

      Radera
  15. Sitter just och jämför mina naglar med dina och inser hur förskräckliga mina nagelband är. Jag måste not ge dem lite kärlek framöver. Men nagellacket är verkligen snyggt. Jag får nog begränsa mitt läsande till en gång i veckan, för det här har jag inte råd med längre. ;D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!