torsdag 2 maj 2013

Different Dimension Bazinga!

Det var några som ville se Bazinga! från Different Dimension när jag visade min lilla paketskörd i tisdags. Jag funderade på vad jag skulle välja för bas till det och bestämde mig för turkost. Här har jag lagt två lager ovanpå Isadora Atlantis. 

Bazinga! består av pyttesmå hexglitter (jag tror åtminstone att det är hexor, de kan vara runda också, jag ser faktiskt inte) i rött och gult samt större hexor i tre olika storlekar. Mellanstora, stora och jättestora. De jättestora hexorna är röda och ganska få. Jag är väldigt nöjd med min kombo, jag tycker det passar perfekt ovanpå turkost.







Formulan var faktiskt inte alls särskilt tjock, däremot lite, lite rinnig. Lite duttande krävs för att de störra hexorna ska hamna där man vill ha dem, men överlag var det ett trevligt lack att jobba med.

Mitt betyg: 4/5

Det här var mitt första möte med Different Dimension och det var ett positivt sådant måste jag säga. Jag har redan börjat fundera på andra trevliga kombinationer man skulle kunna testa. Jag tror att det skulle bli kanonfint över blått, till exempel.

Different Dimension finns att köpa på Edgy Polish, den nyöppnade svenska webshoppen med indiemärken.

Different Dimension Bazinga! is made out of different size hex glitter in red and yellow, all dispensed into a clear base. There are at least four different sizes of glitter and it's just completely gorgeous! 
Here I've layered it on top of Isadora Atlantis, a combination I really like. 
The formula wasn't as thick as I've come to expect from indie glitters. It's a tad bit runny, but over all pleasant to work with. You might need to dab the larger hex glitter where you want them, but that's all. 

23 kommentarer:

  1. Like that Top! And color combo!

    SvaraRadera
  2. Åh, kul att se, spännande färgkombination! Jag tänker också orange (typ), när glittrena inte står ut så mycket, utan blir mer skiftningar. Men man vet aldrig, kanske inte alls funkar.

    Nu blir jag i alla fall ännu mer sugen på att skaffa den där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det skulle nog vara GUDOMLIGT ovanpå ett orange lack. Det måste jag verkligen testa!

      Radera
  3. Svar
    1. Tack, jag blev jättenöjd faktiskt! :-)

      Radera
  4. Fräsigt! Vilken gladchock man får av din kombo. Måste, måste, måste klicka hem något skoj indie-lack. Kanske idag. :)

    SvaraRadera
  5. Kul kombo! Jag gillade verkligen det här.

    SvaraRadera
  6. Nej-nej-nej! Det var förfärligt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nähä, det här gick inte hem alltså? :-)

      Radera
  7. Inte den mest förväntade kombinationen men snyggt blev det!

    SvaraRadera
  8. Coolt! Får mig att tänka på bollhavsscenen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag missat tyvärr... :-)

      Radera
    2. Den scenen är nog bland de roligaste i hela serien:D

      Radera
  9. Det var en jätteläcker kombination tycker jag! Vågat, vårigt och färgsprakande! Tror det lacket passar på rätt många färger faktiskt! Kan tänka mig det på orange, gult, mörkblått och vitt också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror också att det skulle passa över en mängd färger! Jag är ju ett fan av otippade kombinationer. Ibland lyckas man, ibland inte... :-)

      Radera

Kommentera gärna!