onsdag 8 maj 2013

Jindie Nails Megapixels

Vilken underbar dag! Eftersom det är röd dag imorgon så jobbade jag bara halvdag i dag. I kväll ska jag hem till en kompis och dricka vin och äta ost. Mysigt! 

Jag tänkte visa er Jindie Nails Megapixels i dag. Ett roligt lack som består av pyttepyttelitet glitter i neongrönt, neongult, neonrosa, neonorange och neonblått, allt i en ofärgad bas. Eller glitter och glitter, det glittrar ju egentligen inte, men jag vet inte vad man skulle kalla det annars. Här har jag i alla fall lagt ett lager ovanpå vita Orly Dayglow.





Formulan är något tjock, men inte så tjock som många andra indieglitter är. Glittren fördelas jämnt över nageln utan större ansträngning. Väldigt smidigt att lacka med alltså.

Mitt betyg: 4/5

Det här pyttelilla glittret var lite skoj tycker jag. Jag har ju ett till från Jindie Nails med samma sorts glitter, men i andra färger. Det måste jag visa snart.

Har ni några roliga planer för kvällen och morgondagen? Min sambo är bortrest igen och kommer inte hem förrän på måndag kväll så jag är gräsänka. Blir det sämre väder imorgon (vilket jag hört att det ska bli) så funderar jag på att baka kakor.

Jindie Nails Megapixels is made out of teeny, tiny neon glitter in orange, yellow, green, pink and blue, all dispensed into a clear base. Here I've put one coat on top of Orly Dayglow. The formula is a tad bit thick, but not as thick as many indie glitters tend to be. The glitter spreads out pretty evenly without you having to work for it. 

15 kommentarer:

  1. Så fint :) ser ut som strössel :)

    SvaraRadera
  2. Vad fint det var över en ljus bas! Jättefint!
    Mmm kakor! :) Jag bakade en jättelyckad choklad/vanilj/kaffe kaka härom dagen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bestämt mig för att göra citron- och vallmokakor. Smaskens! :-)

      Radera
  3. Som vanlijglass med karamellströssel! Barndom!

    SvaraRadera
  4. Jätteläckert över vitt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes som bästa valet av bas i det här fallet.

      Radera
  5. Idag vårstäda balkongen och börja göra snyggt för det kommer säkert andra fina dagar framöver!

    Tack för din "neon" tag förresten. Jag visste precis vilken blogg jag skulle gå till för att få bästa överblick och recensioner inför min neon-beställning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag måste ha en neon-tag, det är ju en av mina absoluta favoritfinishes! :-D

      Radera
  6. Mjukglass med blandströssel:) Jisses vad sugen jag blev nu...

    SvaraRadera
  7. Den var ju jättesöt ju! :)
    Var finns denna att köpa?

    SvaraRadera
  8. Ahh this one is really cute!

    SvaraRadera
  9. Verkligen sött och roligt!:)

    SvaraRadera
  10. Questo smalto è semplicemente fantastico! *_*

    SvaraRadera

Kommentera gärna!