lördag 4 maj 2013

Chick Nail Polish Baby Cakes

Jag skaffade Chick Nail Polish Baby Cakes på grund av det gulliga namnet och den söta kycklingen på flaskan. Att det är tjusigt pastellgult gör ju inte saken sämre. Tyvärr var det ett av de värre gula lack jag lackat med. Mer om appliceringen efter bilderna. 









Formulan är tunn, rinnig och blir tokstrimmig på nageln. Först efter fyra lager tyckte jag att det var tillräckligt jämnt för att jag skulle kunna bära det, men då var det fortfarande inte perfekt utan man kan se att det är lite ojämnt.

Fin färg, men en formula som jag inte kommer att orka ta mig an igen alltså.

Mitt betyg: 2/5

Har ni några roliga planer i helgen? Min sambo är bortrest i helgen och jag ska vara hundvakt åt mammas hund. Det lär alltså bli en del promenader i solen för min del och imorgon ska jag till Taxinge slottscafé utanför Nykvarn med mamma, syrran och svågern. Bästa tårtbuffén och mysig miljö.

I got Chick Nail Polish Baby Cakes because of it's cute name and that cute little chicken on the bottle. And of course, I love yellow polishes! This is a sweet shade of pastel yellow. Unfortunately the application was a real PITA. The formula is thin and runny and super streaky. I needed four coats to get an acceptably even result, but it's still not perfect. Nah, I will probably not wear this again. 

19 kommentarer:

  1. Synd på ett fint lack. Undrar om dom andra Chick lacken är likadana i formulan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag säkert inte, det beror nog på att det här är pastellgult.

      Radera
  2. Snyggt som attan men alldeles för sällan jag använder denna pastell!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju pasteller, men den här kommer förmodligen inte bli använd igen pga formulan.

      Radera
  3. Blä vad trist för sån formula!

    Helgen består av nostalgimässa och thaimat idag, och födelsedagskalas för dottern imorgon :-)

    SvaraRadera
  4. synd, färgen var ju fin annars. jag köpte golden goose, fint grönt/mintgrönt lack med guldglitter. problemet är att det är jätteskirt, fyra lager ger nästan ingen färg alls...
    låter som en bra helg, tårtbuffé låter suveränt :D hade lite fredagsmys med en kompis igår och idag har jag planterat lite blommor på uteplatsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad trist att det var så skirt!

      Radera
    2. Hej Alexandra! Såg ditt inlägg. Ett tips för Golden Goose är att lägga det över ett annat grönt lack t ex. Det gör sig finast som överlack! MVH Katarina, Edgy Polish

      Radera
    3. tack för tipset. synd dock för färgen är ju så himla fin. får försöka hitta en liknande färg att ha som underlack.

      Radera
  5. Svårt att förstå varför gula alltid ska vara så tråkiga i formulan, spelar ju ingen roll vilken typ av finish det är.

    Idag har det varit trädgårdshäng och ommålning av sonen lekstuga tillsammans med trotsig son.
    Imorgon blir det loppisbesök i grannstaden. Tror det är en av Sveriges större återkommande loppisar, startar i april och håller på till november. Brukar finnas många roliga saker att spana in:)

    SvaraRadera
  6. Det här var en ljuvlig gul, synd att formulan var skräpig...

    SvaraRadera
  7. Man ser faktiskt att den är ojämn om man tittar och det är ju synd. Färgen i sig är härlig och flaskan är söt. Men, du har besparat mig några dollar, jag stryker den från framtida köp-listan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är ju inte så speciell att man behöver den så det gör du rätt i.

      Radera
  8. Söt färg, flaska och namn! Synd på formulan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är liksom inte värt mödan...

      Radera
  9. Synd att det var svårmålat. Väldigt snyggt på bilderna och en härlig gul färg!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!