måndag 13 maj 2013

Lush Lacquer Blue Gypsy

Hoppas ni hade en skön helg allihop! Jag hade en kanonhelg. Min sambo kom hem tidigare från sin resa vilket gjorde att jag fick åka hoj för första gången i mitt liv igår! Han har en HD och herregud vad roligt det var! Är fortfarande alldeles lyckorusig i kroppen.

Men i dag är det blå måndag hos Lindas Nailorama igen och jag tänkte visa er Lush Lacquer Blue Gypsy. Den består av små blå och lila hexor, lite större orangea hexor, stora lila cirkelglitter och så svarta stjärnor, allt i en ljusblå krämbas.




 Formulan är tjock. De stora runda glittren och stjärnorna är inte de lättaste att få tag i eller applicera, om man inte ser upp så blir det gärna lite knöligt. Glittren har en tendens att drunkna lite i den blå basen eftersom den är ganska täckande, men det störde inte mig. Två lager gav mig full täckning.

Jag gillar verkligen hur det ser ut. Det är något lite "clownigt" över det som jag uppskattar.

Mitt betyg: 3/5

Lush Lacquer Blue Gypsy has a baby blue creme base with small blue and purple hex glitter, larger orange hex glitter, large purple circle glitter and some black stars. 
The formula is thick. The big circle glitters and the stars are pretty tricky to get hold of and to apply. The base is pretty opaque so it drowns the glitters a little, but I didn't mind how it looked. Two coats gave me full coverage.
I think it has a "clowny" feel to it, which I really like, despite the application issues. I'm glad I got this!

31 kommentarer:

  1. Jag tycker det var riktigt fint. Den blå nyansen ser härligt somrig ut.

    SvaraRadera
  2. Nja, inte riktigt min kopp te... Har svårt för så stora glitter i lack, och den ljusblå färgen. Kul att se indielack dock! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar faktiskt de stora glittren i detta, tycker de är lite roliga eftersom de sticker ut så mycket

      Radera
  3. Åh, denna var fin.. Har den hemma otestad och inte blev det mindre frestande nu att testa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är som sagt inte den lättaste att lacka med, men fin!

      Radera
  4. Utan de stora lila glittren hade det varit heeeelt underbart! Jag tycker de är för stora.
    Nu är det bara underbart! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag som verkligen uppskattar de stora glittren i detta! Hade nog inte varit lika förtjust utan dem.

      Radera
  5. Jag håller med Little Miss Nailpolish. Utan dom stora hade jag tyckt betydligt bättre om det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meh! Det är ju de stora glittren som är härliga. Ni fattar ju bara inte! ;-D

      Radera
  6. Hej! Jag undrar vad färgtrenden denna sommar är och om du kan tipsa mig om ett sommarlack som passar ihop med andra färger? Jag har oftast nagellack som är väldigt likt lattefärg (trist, jag vet!) eller så går det åt andra bruna nyanser. Men i sommar vill jag ha en annan "piggare" färg och som är trendig i år :)
    Du har en härlig blogg, jag blir inspirerad!
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju neoner och Essie har precis släppt en härlig neonkollektion som jag kommer att lägga vantarna på så fort jag får lön! Det är mitt tips, satsa på ett neonlack. Galet snyggt på sommaren. :-)

      Radera
  7. Maria Ericsson13 maj 2013 kl. 23:23

    Jag har köpt I lost my marbles. Tyckte det var ganska svårt att lacka med det att få det jämt och så att det täckte, kan bero på att jag inte är något expert. ;) Har du några tips jag kan använda mig av när jag lackar med ett sånt lack med en massa glitter i?

    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. När glittren är åt det större hållet kan de ibland vara lite knepiga att få där man vill ha dem, man får liksom försöka "dutta" dit dem. Övning ger färdighet, till slut får man till det!

      Radera
  8. Det är sånt lack som lätt bli knöligt. Färgen (den ljusblå) är helt OK, lite mjäkig, men ändå rätt fräsch. Däremot är de stora glittren superfula, det ser ut som man har fått saftfläckar på naglarna. Så: nej tack. Det här går bort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, och jag som tycker att de stora glittren är de som gör lacket! :-)

      Radera
  9. Guud sååå coolt och läckert, det här gillar jag verkligen. :-)
    Vad häftigt att få åka HD! Det skulle jag också vilja..:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju helt underbart! Längtar till nästa gång!

      Radera
  10. Detta är jätte snyggt! Skulle nog gillat det mer utan dom stora glittrerna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar som att jag är rätt ensam om att gilla de stora glittren. :-)

      Radera
  11. Det är snyggt men man ser att det är lite onödigt tjockt. En pipett Seche restore kanske?

    SvaraRadera
  12. Svar
    1. Ja, jag tycker också att det är fint! :-)

      Radera
  13. Mysigt lack! Ser väldigt charmigt lekfullt ut och sånt är alltid kul. Clownigt är verkligen rätta ordet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det första ordet som kom till mig när jag skulle beskriva det. :-)

      Radera
  14. Jag älskar det här. Gillar röriga glitter :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar vissa, men avskyr andra. Det här gillade jag!

      Radera
  15. Men vilket gladlack! Hur skojigt som helst. :)

    SvaraRadera
  16. Kul lack absolut, snyggt? Njae, inte på mig.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!