onsdag 22 maj 2013

OPI Lights of Emerald City

När jag fick hem OPI Lights of Emerald City så hade jag på känn att jag skulle älska det. Det såg så eteriskt och vackert ut i flaskan. Och visst älskar jag det! Åtminstone hur det ser ut på nageln, jag är inte lika förtjust i formulan.

Det består i alla fall av vita fyrkanter och fyrkantiga iridiscerande glitter, här har jag lagt ett lager ovanpå underbara Don't Burst My Bubble.





Formulan är väldigt, väldigt tjock. För att sprida ut de vita fyrkanterna får man ägna sig åt ganska avancerat duttande. Inte så kul och hade jag inte tyckt om slutresultatet så pass mycket så hade det blivit en stor tummen ner. Nu gillar jag det ändå och tycker att det ändå är värt mödan.

Mitt betyg: 3/5

OPI Lights of Emerald City (here layered on top of Don't Burst My Bubble) consists of white and iridescent square glitter in a clear base. The formula is very, very thick and you have to work pretty hard to get the squares where you want them. I do think it's a gorgeous polish so in the end I thought it was worth the hazzle, but if you want to get it you should be aware of the tricky formula.

27 kommentarer:

  1. Formulan är ju bara SÅ JOBBIG, men fint är det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det behöver en hel massa thinner för att bli lättare att hantera.

      Radera
  2. Jag håller med dig helt, formulan är jobbig men resultatet är såå snyggt :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar faktiskt inte det här något vidare. Dom där fyrkanterna stör mig av någon anledning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara ett älska/hata-lack. :-)

      Radera
  4. Visst är formulan problematisk, men när resultatet blir så fint är det värt det.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar det! Har inte för mig att formulan var så knepig? Eller så har jag förträngt det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min flaska är verkligen supertjock! Antingen så har du förträngt det eller så var formulan i din helt enkelt bättre. :-)

      Radera
  6. Jag gillar det inte heller, instämmer med Helena. Fast dina foton är nog de mest lockande jag sett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara ganska jämnt mellan de som älskar och de som ogillar det här lacket. :-)

      Radera
  7. Jag gillar inte heller det här lacket. Däremot så tycker jag det är ganska fint på avstånd! Har inte sett det på annat sätt än närbilder innan så det var kul att se skillnaden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, oftast tycker jag att det brukar vara tvärtom, att lacken ser finare ut på nära håll. :-)

      Radera
  8. Du har fått det att se väldigt fint ut, men jag är ändå inte så förtjust i lacket... Lite stora och fyrkantiga bitar för min smak, påminner om pappersskräp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är nog det jag gillar, att det ser ut som små pappersbitar. :-)

      Radera
  9. Fick hem min flaska idag,och den var inte alls tjock,utan ganska rinnig faktiskt. Måste prova lacket mycket snart,för det är ju såååå vackert :-)

    SvaraRadera
  10. Gillar verkligen fyrkanterna! känns som något som man kanske skulle kunna orka bråka lite med ändå för att det är så fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker faktiskt att det är värt det.

      Radera
  11. Det ser fint ut på bild men jag gav min flaska till Emma... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hon testat det ännu? Skulle vara kul att veta om hon uppfattade formulan som jag gjorde.

      Radera
  12. Svar
    1. Ja, det är utan tvekan annorlunda. :-)

      Radera
  13. Jag tycker det är jättefint och jag älskar hur det lilla glittret byter färg och det stora vita gör att det inte blir för tuttenuttigt. Jag hade inga problem med det alls, tror jag lät flaskan stå upp och ner en stund innan jag målade, det kanske är tricket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, min formula var som sagt jättetjock och det påverkas ju inte av att flaskan står upp och ner. Däremot kan ju glittren bli lättare att fånga.

      Radera
  14. Jag minns inte att lacket var så himla jobbigt. Skumt!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!