onsdag 15 maj 2013

Snowcrystal Tangerine Red

Det är bråda dagar den här veckan och jag har svårt att hinna blogga och läsa andras bloggar. Hoppas få en stund över till det i kväll dock.

Snowcrystal Tangerine Red är egentligen inte alls särskilt röd. Den är snarare mjukt korallrosa. Bilderna är inte helt färgkorrekta, i verkligheten skulle jag säga att färgen är ungefär två nyanser ljusare och mer rosa. I solen kommer dock de rödare tonerna fram lite mer.

Formulan är ganska tunn, men lätt att lacka med. Tre lager krävdes för full täckning.

Ett fint lack, men inget som får pulsen att öka. Ett mellanlack alltså.

Mitt betyg: 3/5

Snowcrystal Tangerine Red is a coral pink creme. The pictures aren't completely color accurate, in real life it's about two shades lighter and more pink.
The formula is thin, but easy to use. Three coats gave me full coverage. 
A nice enough color, but it didn't make my heart skip a beat or anything.

14 kommentarer:

  1. Fint med korallfärger nu på våren och sen till sommaren. Riktigt fin. :-)

    SvaraRadera
  2. Fint sommarlack, i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Ett mellanlack helt klart. Inget jag kommer att skaffa men ett lack som alltid funkar. :)

    SvaraRadera
  4. Kanske inte en pulshöjare... men det var somrigt fint! Så därför misstänker jag att det är "favorit i repris" och ingenting man behöver rusa för att köpa. Det finns väl redan i gömmorna i var kvinnas hem!

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de flesta har nog något liknande redan.

      Radera
  5. Inget som jag blir särskilt exalterad över, men det är fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte jag heller, men det är ju fint.

      Radera
  6. Håller med om att det är ett mellanlack men fint för det :)

    SvaraRadera
  7. Tjusigt, men som ni säger har jag nog någonting liknande redan.. men för de vanliga döda är det nog ett riktigt tjusigt ett!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!