fredag 10 maj 2013

Glitter Gal Belgian Chocolate

Jag har faktiskt ett hololack åt er denna holofredag, men tyvärr fick jag inga solbilder. Solen var framme när jag började lacka, men hann försvinna helt bakom ett tjockt molntäcke innan det var dags att fota. Glitter Gal Belgian Chocolate är i alla fall ett fantastiskt vackert brunt lack med scattered holo. Holoeffekten syns ju inte så bra på mina bilder på grund av bristen på sol, men jag lovar er att den finns där. 






I solen bildar det regnbågar, om än ganska så löst sammansatta sådana. Formulan är bara bra, ingen holosjuka här inte. För att få full täckning behövde jag tre lager.

Mitt betyg: 4/5

Glitter Gal Belgian Chocolate is brown with scattered holo. Unfortunately the sun were nowhere to be seen when I tried it so I have no sun pictures for you. It does form rainbows when hit by sunlight though, but not super intense ones. 
The formula was really nice and it covers in three coats.

24 kommentarer:

  1. Glansen i den första bilden är otroligt vacker. Synd att dom är så rackarns dyra i sina små 10 ml flaskor för Glitter Gal gör väldigt fina lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, milliliterpriset är väldigt högt.

      Radera
  2. Jag tycker dina bilder är jättevackra även utan sol. Fantastiskt fin färgåtergivning och man ser ju holoeffekten smyga där under ytan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de blev väl okej i alla fall, men man vill ju alltid ha de där imponerande solbilderna när man visar holo. :-)

      Radera
  3. Så himla typiskt att solen försvinner när man behöver den till sina bilder! Gillade verkligen den här färgen. Har något för bruna lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! För några år sen var brunt ingen favorit, nu älskar jag det!

      Radera
  4. Det här lacket är bara så vackert! Älskar det och tycker att dina bilder är superfina. Dom visar att det är lika fint utan sol på som med.

    SvaraRadera
  5. Otroligt snyggt även utan sol. Måste se till att skaffa detta framöver.

    SvaraRadera
  6. Åhhh sååå underbar färg på det här, älskar det!! :-)

    SvaraRadera
  7. För mig som så smått slutade att äta choklad så sent som igår var detta inget bra inlägg för mig... Mumsigt namn och läskande chokladfärg;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, sluta äta choklad? Skulle jag nog aldrig klara. :-)

      Radera
    2. Klara jag så klarar du, övertygad om det. (du pratar med tjejen som klämmer en 200 gr mjölkchoklad PER kväll under normala omständigheter)
      Slutat var väl i överkant men iaf bytt ut den mot 70-84% mörk choklad. Ett steg i rätt riktning.

      Radera
  8. Oh. ruskigt fina bilder och lacket såg snyggt ut i den här skepnaden också! :-O

    SvaraRadera
  9. Synd på solen men det är ju ett väldigt vackert och mäktigt lack ändå...

    SvaraRadera
  10. Finfint! Vilken brist att jag inte har detta i min ägo!

    SvaraRadera
  11. Nu blev ju jag sugen på choklad.. =) Jättefint lack och man ser ju en skymt av holot ändå.

    SvaraRadera
  12. Haha jag hade faktiskt också detta på mig i fredags, men fick inga bilder. Älskar det!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!