torsdag 30 augusti 2012

China Glaze Rare & Radiant

Det är väl dags att visa China Glaze Rare & Radiant. Det ska vara en dupe till Chanel Peridot, men då jag inte äger det så kan jag inte säga om det stämmer. Skiftar mellan guld, grönt och även blått i vissa vinklar, men det är det guldiga och gröna som är mest framträdande. Det är absolut inget fel på den duokroma effekten, man ser båda färgerna hela tiden.

 
 
 Formulan var något rinnig, men helt okej. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt. Det blir lite penseldragsmärken, men det störde mig inte.

Sammanfattningsvis är det såklart ett himla tjusigt lack, men jag är nog knappast ensam om att vara lite trött på den här färgkombon. Nu räcker det, eller hur? Nu vill vi se något annat.

Mitt betyg: 4/5

China Glaze Rare & Radiant from the Bohemian Lustre Chrome collection is supposed to be yet another Chanel Peridot dupe, but since I don't own Peridot I can't tell whether it really is. It's duochrome, showing both gold and green at the same time. In some angles you also see blue, but it's less apparent. 
The formula was slightly runny, but still good. This is three coats.
It really is very pretty, but I don't think I can't stand to see another Peridot dupe now. I want something else now. Something new.

21 kommentarer:

  1. Visst är det vackert, jag har det också och kommer säkert att visa det på bloggen. Ändå hävdar jag med bestämdhet att ett så pass stort märke kunde ägnat sig åt att släppa något eget och unikt istället för ännu en dupe. Man kan ju undra hur pass bra koll märkena har på varandra. Tänker på att OPI släppte sin dupe inte alls långt innan den här kom. Måste alla ha en egen eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar ju som att de måste det. Color Club kommer ju snart med sin också. :-)

      Radera
  2. Deborah Milano har också en dupe!

    Jag har också detta lacket, men jag drar mig lite för det... Dags att sätta på sig neutralglasögonen innan jag dömmer det för hårt, tror jag ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns kanske lite orättvist mot dupesen, för de ÄR ju vackra. Och alla har vi ju inte en äkta Peridot i vår samling.

      Radera
  3. Jag skrattade högt när jag såg att Color Club släppte en likadan med sin Fashion kollektion... Personal Stylist (det blå) ser dessutom väldigt likt ut Want My Bawdy av promobilderna att döma.

    Dags för något nytt iaf, jag håller verkligen med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu räcker det! Jag kommer inte att klicka hem Personal Stylist i alla fall. :-)

      Radera
  4. Vet du vad? Idag ska jag lacka med Peridot. Så är det bara. Fuskar lite i ABC-resan och lackar med det idag men kommer inte att visa det förrän det är dags för P. Firmafest/kick off vankas och jag tänkte att det är säkert ingen av mina kollegor som sett/hört talas om Peridot och alla kommer ba, Wooow, vad snyggt. :D

    Sen är man ju dödligt trött på dupesen. Nu fattas bara att Zoya släpper en dupe men jag tror de är bättre än så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, det var väl på tiden! Ser fram emot att få se dina bilder av originalet! :-)

      Radera
  5. Det är ju jättevackert, men ja, nu är vi trötta på dupesen. Alla märken har ändå spytt ur sig kopior i ett års tid nu, man hade trott det skulle lugna sig lite i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och att de tog sån tid på sig! Man är ju trött för länge sen nu.

      Radera
  6. Jag vill fortsätta titta på dupes:) Älskar denna färgkombon:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att det finns någon som inte tröttnat än i alla fall! :-)

      Radera
  7. Catrice lack "Genius in the bottle" ser också ut som en ganska grov ripoff i vissa vinklar, även om jag tycker Catrice lack faktiskt är snyggare!

    Jag som inte ens äger originalet eller köper dupes av det börjar lessna kraftigt på dem. Ja, färgkombon är snygg men så många tillverkare bara ta konceptet och dra det hela vägen? Jag håller med Helena, både China Glaze och OPI är så pass stora tillverkare med så många grymma lack i bagaget att jag inte riktigt finner meningen med att ta den enkla vägen och producera sådana solklara dupes istället för att försöka få till den där riktiga hiten i kollektionerna utefter egna huvuden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar ju att de ger oss duokromer, men man måste väl kunna hitta på något eget också?

      Radera
  8. Ja, den är väl fin men jag är också lite leds på alla dessa Peridot-kopior. Fina är de ju men det blir ändå trist.

    SvaraRadera
  9. Den ser ju väldigt snygg ut. Har faktiskt skaffat denna :D och det blir mitt första peridotiga lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kommer du säkert kunna uppskatta den!

      Radera
  10. Fin ja, men det behövs inga fler nu. Det är väl bara Essie som inte har gjort det här lacket nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det verkar som att vi slipper se ett från dem också.

      Radera
  11. Jo, man blir lite trött på alla dupes, men jag kan förstå att de gör dem. Alla är ju inte nagellacksgalningar och om man inte redan har något liknande så är det ju säkert många som köper de här billiga dupesen. Dessutom sätter ju Chanel modet så då blir det ju inne med de färgerna. Men när man redan har sett hur många likadana lack som helst så börjar man ju tycka att de kanske kunde hitta på något nytt istället.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!