onsdag 22 augusti 2012

China Glaze Want My Bawdy

Dags att visa ett till lack från China Glazes Bohemian Luster Chrome. Want My Bawdy är ett blått metalliclack som i vissa vinklar visar en en svag lila skiftning, men den är verkligen inte lätt att se. För det mesta ser det bara blått ut.

Det är en vacker färg som jag inte ångrar att jag köpte, men det är inte ett av kollektionens måsten.





Formulan var bra, jag stötte inte på några problem. För att det skulle täcka helt fick det bli tre lager.

Mitt betyg: 3/5

China Glaze Want My Bawdy is a blue metallic with a slight, slight purple duochrome. Most of the time it just looks blue though. The formula was nice and it covers in three coats. A pretty color that I don't regret getting, but I wouldn't say that it's a must have.

24 kommentarer:

  1. Snygg, men jag hade ju gärna sett dom där lila skiftningarna. Då hade det gått från snyggt till kanon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade ju inga höga förväntningar på skiftningarna eftersom jag inte ens tyckte att det såg duokromt ut på promobilden, men visst hade det varit trevligt i alla fall.

      Radera
  2. Jag köpte ju allihop och har änsålänge bara finstuderat flaskorna, och det duokroma i detta får man banne mig leta efter. Men fint är det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får man definitivt. Man ska nog se det som ett vackert blått lack och inte som ett duokromt lack.

      Radera
  3. Jättefint! Synd bara att skiftningarna inte kommer fram så som man hoppats på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är synd, men jag hade inte väntat mig något annat.

      Radera
  4. Håller med dig till fullo om det här lacket!

    SvaraRadera
  5. Fint men man kanske hade önskat lite mer skiftning. Jag tror inte jag har exakt den här blå i samlingen så jag kommer nog att beställa hela kollektionen när det blir aktuellt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderade på att hoppa detta, men sen fick det följa med i alla fall.

      Radera
  6. Håller med om att det var lite lite skiftningar, men herregud vad vackert!

    SvaraRadera
  7. Det är verkligen jättevackert, men som sagt, man missar de duokroma skiftningarna. Tjusigt i vilket fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en vacker blå som syns på håll!

      Radera
  8. För likt för många andra lack får jag för mig. Kommer inte på vilka på rak arm men jag har ändå den känslan. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört att det ska vara väldigt likt OPI Into the Night, men har inte jämfört dem själv.

      Radera
  9. Gilla denna sorts blålila färg men som sagt hade man väntat sig mer.. Kommer osökt att tänka på Tempest från ChG. Måste jämföra flaskor känner jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tempest har jag inte så jag vet inte om de är lika.

      Radera
  10. Väldigt fint men jag hade också velat haft lite mer duokromt! Jag ångrar dock inte att jag skaffade det, det är ett vackert djup i lacket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fint oavsett duokrom effekt. :-)

      Radera
  11. Underbar blå färg! Men trist med det duokroma, eller bristen på det duokroma...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!