onsdag 29 augusti 2012

Kicks Rocky Bronze

Vi kör på något höstigt i dag. Kicks Rocky Bronze köpte jag för länge sen, tror det var samtidigt som jag lade vantarna på älsklingen Evening at the Chateau Marmont. Sen har det blivit stående. Dumt, för jag blev väldigt förtjust i det nu när jag testade det.

Rocky Bronze är ett mellanbrunt lack med massor av guldskimmer. Jag vet inte om det också innehåller kopparskimmer, eller om det är guldskimret som får en annan ton när det lyser igenom den bruna basen, men det ser kopparaktigt ut. Ett supertjusigt höstlack! Jag tror faktiskt att det här kan gå hem även hos er som normalt sett inte gillar att bära brunt på naglarna.





Formulan var helt perfekt! Lagom tjock och glider på som en dröm. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 5/5

Kicks Rocky Bronze is a medium brown with lots of gold shimmer and I believe there's some copper shimmer there as well. Or perhaps it's the gold shimmer that looks copper when it peaks through the brown base? I don't know, but it sure is pretty!
The formula was perfect and it covers in three coats.

26 kommentarer:

  1. Verkligen fint! Jag tycker att det liknar mitt favoritlack, Glamorous Gladiator från Jessica.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag inte koll på, måste googla!

      Radera
  2. Men jo, faktiskt ser det här riktigt tilltalande ut. Kanske skulle ta en tur förbi Kicks och se om dom har kvar det. Det där med köpstopp är glömt för länge sen..

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, det var ju supersnyggt! Hur kan jag ha missat detta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju ett spontanköp från min sida, och den här gången blev det ett lyckat sådant!

      Radera
  4. Tjusigt! Synd att det inte går att få tag på längre!

    SvaraRadera
  5. Ibland är man allt bra dum. Köpte aldrig Evening at the Chateau Marmont och det här har jag totalmissat. Gillar verkligen hur det ser ut. Skit också.

    SvaraRadera
  6. Ja, det ser ju inte så tokigt ut. Däremot gillar jag inte upplägget de har i min kicks-affär, alla lacken är proppade i en ful hög i en låda i kassan så man ser inte alla färger och sen känns det som att man måste stå i själva kön för att komma fram och råkar man vara själv där så står kassörskan och stirrar på en och undrar om man ska betala. Det är väl tänkt att vanliga människor ska impulsshoppa och sticka in handen och ta 1-3 lack i farten. Men jag vill ju faktiskt se alla färger innan jag bestämmer mig för att inte handla på mig dupéer +handla i lugn och ro, ordning och reda. Haha, känner mig gnällig i dag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det ska vara ordning och reda så att man får en bra överblick av utbudet. Jag har bara sätt dem stå i ställ.

      Radera
  7. det där var ju himla fint faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det! Det är guldskimret som gör det.

      Radera
  8. Har detta, Chat Marmont och två till från Kicks och de är bra allihopa. Detta är en av väldigt få bruna lack jag äger och jag tycker det är väldigt fint, speciellt skimmert :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har testat några stycken och har varit nöjd med de flesta. Är faktiskt imponerad av Kicks!

      Radera
  9. Härlig höstfärg! Ser lite ut som ChG Ingrid kanske? Fast brunare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid är ju mer taupe, ja, och så har det inte lika mycket guldskimmer. Jag skulle inte säga att de är särskilt lika.

      Radera
  10. Du har rätt, jag som normalt sett inte gillar brunt gillar detta.
    Jag måste köpa fler Kicks-lack. Köpte två för längesedan för att testa och sedan har det inte blivit fler. Har dock sett flera fina på bloggar. Men när jag väl står i butiken känns färgena väldigt basic.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många av deras färger är ju väldigt basic, men det finns definitivt guldkorn att hålla utkik efter!

      Radera
  11. Det var ju inte så dumt... Ska försöka komma ihåg att titta på det när jag står på Kicks nästa gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar en flaska, trots att det inte verkar finnas kvar i sortimentet.

      Radera
  12. Det såg fint ut! Brunt känns som en bra höstfärg!

    Jag sitter ofta och klickar runt på din blogg (läs: för att hitta massa lack att lägga till på önskelistan) och nu kom jag på en etikett som jag saknar... Kan du inte lägga till ditt betyg på lacket som etikett också? Så man sen kan klicka på "5" och få upp alla som du gett högsta betyg tex.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra idé med betygen, ska se vad jag kan göra!

      Radera
  13. Det här gillar jag! Jag måste nog leta igenom Kicks efter det!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!