torsdag 2 augusti 2012

Nubar Greener

Den senaste veckan har jag känt mig sugen på att plocka fram gamla favoriter ur samlingen. Nubar Greener är en sådan. Det släpptes med den underbara kollektionen Going Green som jag har för mig släpptes sommaren 2009.

Greener kan vara min favorit bland mina gröna lack (tillsammans med Barielle Date Night kanske). Det är ett mörkt grönt skimmerlack med massor av djup. Färgen känns så klar och ren på något sätt. Den gröna nyansen är helt perfekt.






Grym formula som täcker med tre lager. Jag har ju nästan aldrig blivit besviken när det gäller Nubars formula, förutom i något enstaka fall.

Mitt betyg: 5/5

Har ni Greener? Vad tycker ni om den i sånt fall? Gillar ni gröna lack?

The last week or so I've been in the mood to revisite some of my old favorites. Nubar Greener, from the 2009 collection Going Green, is probably my favorite green shimmer. The shimmer is really glowy and gives the polish tons of depth. Great formula that covers in three coats. What a great polish!

20 kommentarer:

  1. Nyansen ser verkligen perfekt ut! Jag har Greener, men eeh, jag har inte ens testat den trots att den varit i min ägo rätt länge. Måste råda bot på det snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu går skam på torra land! Greener är inte ett lack som förtjänar att stå otestat! :-)

      Radera
  2. Greener är ett av mina favoritgröna också! Så himla vacker! Du har rätt om Nubar, de gör fantastiskt fina lack! Och Going Green var en underbar kollektion!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är grymma! Men jag tycker deras senaste kollektioner varit svaga - hoppas de överraskar oss snart!

      Radera
  3. Gamla favoriter är alltid roligt. Borde också kolla igenom mina gamla bortglömda lack. Greener är verkligen så vacker. Man anar inte att det blir så vackert på nageln när man ser det i flaskan, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir lätt att man glömmer bort dem lite när det släpps så mycket nytt hela tiden. :-)

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, den är så vacker! Ett måste i alla grönälskares samling. :-)

      Radera
  5. Älskar grönt! Tänker på en härlig granskog när jag ser detta!

    SvaraRadera
  6. Håhå, här sattjag och läste gamla inlägg av dig och plötsligt ändrades designen. :D Ursnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att du gillar det! :-)

      Radera
  7. Ja, jag har den, och ja, grönt måste vara min favoritkulör, blir nämligen galen av habegär när jag ser nåt snyggt grönt som inte finns i samlingen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är särskilt svag för gröna skimmerlack. Ser jag ett fint sådant så måste jag bara ha det.

      Radera
  8. Gamla favoriter är ofta favoriter av en anledning, dom är ju fantastiska! Jopp har hela kollektionen, måste nog plocka fram några därifrån igen, tack för påminnelsen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, ibland behöver man påminnas om gamala finingar så att de inte glöms bort helt.

      Radera
  9. Har på riktigt upptäckt Nubar nu den senaste månaden. Finns många vackra lack på Nubar-önskelistan nu och detta är ett av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja, de har vääääldigt många fina lack. Älskar deras duokroma lack, t.ex.

      Radera

Kommentera gärna!