måndag 30 september 2013

Pahlish Root Beer Barrel

Jag har faktiskt inget blått i arkivet denna måndag, i stället tänkte jag ge er en alldeles underbar skönhet från Pahlish. Root Beer Barrel släpptes med sommarkollektionen Summer Soda Fountain, men jag tycker nyansen är betydligt mer höstig än somrig.

Root Beer Barrel är en brun jelly med guldglitter och duokromatiskt glitter som skiftar mellan grönt och koppar. Glittret ser verkligen helt underbart ut i jellybasen. Det här är höst på flaska! Jag är fullständigt förälskad i hur det ser ut.



Formulan var bra och det täckte med tre lager. Jag avslutade sen med ett lager av Nail Pattern Boldness Glitter Food och ett lager Cult Nails Wicked Fast top coat.

En tråkig sak var att det började chippa ganska kraftigt på mig efter något dygn. Hållbarheten kan ju bero på vilket baslack man använder (jag hade grundat med Orly Bonder), men det verkar också som att det ibland sitter olika bra på olika personer. På mig satt alltså det här ganska dåligt.

Mitt betyg: 4/5

Root Beer Barrel finns hos Edgy Polish där det kostar 105 kr/15 ml.

Pahlish börjar bli något av ett favoritmärke för mig faktiskt, jag har visserligen bara testat fyra lack totalt men alla fyra är verkligen helt underbara lack som jag är galet glad att ha i min samling. Anticipating & Pacing är ju helt fantastiskt, det skulle jag aldrig vilja vara utan. Toxic & Timeless är ett riktigt litet mästerverk (även fast jag inte riktigt kom överens med formulan) och Train Underwater är ju något av en klassiker vid det här laget.


Pahlish Root Beer Barrel was released with the summer collection Summer Soda Fountain, but to me this just screams fall. It has a brown jelly base with gold glitter and duochrome glitter that shifts between green and copper. Stunning!
The formula was really nice and I got complete coverage with three coats. However, the wear time wasn't so good on me. It started chipping pretty badly after the first day. Despite that, this feels like a total must-have to me, it's just so beautiful!

30 kommentarer:

  1. Synd att det chippade, men det är ett väldigt vackert lack! Fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig spelar det inte så stor roll eftersom jag byter lack så ofta ändå. :-)

      Radera
  2. Såååå himla snyggt!! En riktig höstfärg. :-) Tråkigt att det chippade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite trist, men så vackert att det är värt det!

      Radera
  3. Vilken läckerbit. Verkligen perfekt till hösten.

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja, precis såna här lack vill jag bära just nu. :-)

      Radera
  5. Väldigt vackert! Jag gillar verkligen Pahlish lack! Tycker att de har så många fina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, har ju blivit nöjd med alla jag provat och jag har många på önskelistan. :-)

      Radera
  6. Riktigt höstligt och snyggt!

    SvaraRadera
  7. Åh så fint! Har bara ett Pahlish och det var jag inte jättenöjd med... men har förstått att det är många som gillar dem, så jag borde nog prova nå't mer, i så fall ligger det här bra till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tycker absolut att du ska våga prova något mer. :-)

      Radera
  8. Jag undrar om det är en prototyp till den här jag har. Shannon har skickat mina senaste flaskor utan labels... Otroligt snyggt är det alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter spännande att få prototyper! :-)

      Radera
  9. Helt underbart! Synd att det satt lite dåligt. Kanske blir bättre med annat bas- eller topplack? Vissa kombinationer just don't mix ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, får testa lite olika kombinationer. :-)

      Radera
  10. Definitivt mer höst än sommar. Ser väldigt vackert ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan ju vara lite traditionell på det sättet, har svårt för mörka färger på sommaren. Så det här är inget jag skulle känna för att bära på sommaren, men det är helt perfekt nu!

      Radera
  11. Just det här lacket stod jag och velade med sist jag beställde från edgypolish, det ser jättefint ut, men det blev faktiskt Toxic and Timeless och Train Underwater istället. :) De ser så himla vackra ut att jag bara längtar efter att få lacka om! Så många fina lack det finns att längta till just nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, många fina lack finns det och man kan ju inte köpa alla. Tyvärr. :-)

      Radera

Kommentera gärna!