fredag 17 augusti 2012

Depend #2033 Ocean Blue

Holofredag igen! Depend  #2033 Ocean Blue bar jag på min semester så det är några veckor sen. Det är ett himmelsblått lack med scattered holo. Jag kan verkligen inte klaga på holoeffekten, den bildar ordenliga regnbågar i solen.





Jag behövde fyra lager för att det skulle bli helt täckande. För att spara på de dyrbara dropparna så kan man ju alltid lägga det över ett annat blått lack, det kommer förmodligen jag göra nästa gång.

Jag upplevde lite problem med cuticle draw med det här lacket, alltså att penseln drar med sig lacket upp från nagelbanden. Jag försökte att lacka med så lätt hand och så få penseldrag som möjligt och då gick det bättre.

Ett riktigt fint hololack är det och väl värt att införskaffa.

Mitt betyg: 4/5

Nu hoppas jag att det blir lite sol i helgen så att det går att fota hololack för nu har jag inga fler holo-inlägg på lut i mitt lilla, lilla arkiv.

Depend #2033 Ocean Blue is a sky blue with scattered holo. The effect is quite good and it forms nice rainbows when hit by the sun. Very pretty!
You have to watch out for cuticle drag when applying it and it's sheer. This is four coats.

26 kommentarer:

  1. Finfina bilder! Detta är ett av de starkaste korten i kollektionen tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Så vackert. Måste bli bättre att fånga mina lack i solen. Bilderna blir så mycket roligare då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker att det är jättesvårt att fånga holoeffekten utan solljus. Därför bär jag nästan enbart holo när solen behagar visa sig.

      Radera
  3. Ett av de finaste av Depend holosarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är imponerad av den fina holoeffekten!

      Radera
  4. Jättefint! Jag lär mig typ en ny term varje dag av dig ;)

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på ett vackert lack!

    SvaraRadera
  6. Har detta också jag la det över ett annat lack och det blev super fint och upplevde inget cuticle draw alls när jag gjorde så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är möjligt att man slipper cuticle draw med en bas.

      Radera
  7. Jag har också klent med arkiv nu så jag hoppas också på sol. Ovanligt för mig.
    Fina bilder på ett fint lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för att helgen blir solig, då ska jag testa Jade-lacken du var så gullig och gav mig!

      Radera
  8. Jättefin blå nyans! Jag har en fråga också; vilken remover använder du? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu använder jag Gripens acetonfria som jag köper på mitt Ica. Inget flashigt alltså. :-)

      Radera
  9. Så vackert det ser ut! Och jag har inte ens testat min flaska... får skylla på att jag också väntar på sol ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också flera av Depend-holosarna kvar att testa. :-)

      Radera
  10. Så fin blå nyans! Jag måste prova mitt snart.

    SvaraRadera
  11. Tjusigt, hunnit med 3 av Depends holosar. Denna får nog hamna på naglarna nästa gång:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte skaffat alla, utan tror jag har 9 av 12 eller något och några av dem är fortfarande otestade. :-)

      Radera
  12. Har du några favoritmärken när det gäller nagellack?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har många! China Glaze, OPI, Orly, Zoya m.fl. :-)

      Radera

Kommentera gärna!