måndag 20 augusti 2012

Orly Ignite

Här har vi en riktigt trevlig bekantskap. Orly Ignite från höstkollektionen Fired Up är ett djuprött jellylack. När jag fick hem det så trodde jag att det var ett vanligt krämlack, men där hade jag alltså fel.

Färgen är ju egentligen föga unik, men jag föll handlöst för det i alla fall. Jag älskar rött och jag älskar jelly så det är väl egentligen föga förvånande. Det är så himla glossigt och fint på naglarna!

 
 
 
Jag lackade tre lager och då har jag fortfarande pyttelite VNL, men det stör mig inte alls. Det torkar lite ljusare än färgen i flaskan, men kanske skulle det bli mörkare med ett lager till?

Jag tyckte formulan var lätt att lacka med, åtminstone så länge man inte har för mycket lack på penseln. Jag råkade dränka en nagel i lack, så jag var extra noggrann med att dra av överflödigt lack mot flaskkanten efter det och då gick lackningen som en dans.


Mitt betyg: 4/5

Orly Ignite  from the Fired Up collection is a lovely little gem! A deep red jelly that dries super glossy. After three coats I still have some slight VNL, but that doesn't bother me. It dries a little lighter than bottle color, but it's possible another coat would have helped that. I like it this way though.

24 kommentarer:

  1. Mycket mycket snyggt. Visst, inte unik - men rött är alltid elegant och vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar ju rött på naglarna - det funkar alltid!

      Radera
  2. ...och snart är ju skadan på ringfingersnageln utväxt ser jag :-) Du har varit tapper, måste jag säga ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst har jag! Har dragits med den i minst ett halvår, men snart slipper jag! :-D

      Radera
  3. Alltså, det lacket ser ut som någonting som skulle vara gott. Jag tänker jättemycket på hallon när jag ser det. Frågan är om jag skulle våga ha en flaska hemma..... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naglarna ser ut som att de är doppade i något riktigt gott!

      Radera
  4. Snyggt! Jag blir mycket mer sugen nu när jag fattat att det inte är kräm, utan jelly.

    SvaraRadera
  5. Har detta på tårna idag, ser så fint ut! :)

    SvaraRadera
  6. Mmm, glossigt och urläckert.

    SvaraRadera
  7. Härligt glossigt och fint, men jag hoppar nog över och hittar ett fint rött som inte är jelly.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, så du gillar inte jelly? Då förstår jag om det här inte faller dig i smaken.

      Radera
  8. Superfint! Åker upp på inköpslistan direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att det förtjänar att göra!

      Radera
  9. Skulle inte du kunna göra ett inlägg med endast röda nagellack och ett med en bunt jelly lack? Behöver lite höst inspo känner jag och vem ska jag vända mig till om inte dig =)

    SvaraRadera
  10. Det här lacket måste jag skaffa! Det är bara så snyggt!!

    SvaraRadera
  11. Det är glossigt och fint. Jag gillar det också men som sagt, på mig blir det med underkläder nästa gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett fint lack, med eller utan underkläder! :-)

      Radera
  12. Älskar färgen! Tror inte jag kan motivera ett köp av denna dock med tanke på vad jag redan har här hemma.

    SvaraRadera
  13. Underbar färg! Blir så nyfiken på det! Måste dock fråga, gellylack vad menas med det? Vad är det? Måste man ha någon lampa för att torka det?

    SvaraRadera
  14. Ojoj så vackert! Hjärtat studsade till när jag såg bilderna. :) Helt otroligt fint. Det vill jag ha!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!