torsdag 9 augusti 2012

Sminkan - ett litet mirakel till människa


I går åkte jag hem till Sminkan efter jobbet. Det blev nästan sex timmars babbel om nagellack, katter och allt möjligt annat. Lika trevligt som vanligt. Och vet ni vad den här fantastiska människan ger mig? Tre Jade-lack! Jag har varit enormt sugen på dessa och Sminkan ger mig dem! Det visade sig att hon kommit över en mejladress till en mystisk brasiliansk tjej som sålde dem för 36 kr, inklusive frakt, och såklart passat på att köpa så många hon kom över.

Jag har varit alldeles lycklig i magen över dessa hela dagen i dag. På jobbet längtade jag efter att få komma hem och beundra dem. Som byte ska hon få några Essie-lack, men det är ju rätt tydligt vem som drog längsta strået i det här bytet, eller hur? Jag får fundera ut något sätt att tacka henne framöver.

Är de inte fina?  

29 kommentarer:

  1. Du det var inte illa! Jag har tre jadeholos och vill ha fler :)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha känns som Sminkan bytte ner sig lite :)

    Lyckos dig, dom här vill jag gärna lägga vantarna på också, men det får bli efter köpstoppet förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Får hoppas att jag någon gång kan överraska henne med något lika fint! :-)

      Radera
  3. Ojoj vilket byte!! Ser fram emot att få se bilder på dessa :D

    SvaraRadera
  4. Trevligt med generösa människor!

    SvaraRadera
  5. Jag är så glad att du gillar dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är helt galet glad! Hoppas det blir lite sol i helgen så att jag kan testa dem! :-)

      Radera
  6. Vad roligt. Vill också träffa Sminkan...och dig. Fika länga och prata nagellack. :) Hoppas verkligen att jag får tillfälle om/när jag åker till Stockholm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste vi såklart styra upp! Jag vill jättegärna träffa dig!

      Radera
  7. Oh, vilken fin present :) Ser fram emot att se dina bilder på dessa tjusiga lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas solen visar sig snart så att jag får testa dem! :-)

      Radera
  8. Sminkan är verkligen urgullig. <3 Så otroligt fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, urgullig var ordet! Snäll, rolig och gullig. :-)

      Radera
  9. Wow, så snällt av henne! Det är faktiskt precis de Jadelack som jag har - visst är de ljuvligt fina!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är underbara! Åh, vill testa dem nu nu nu!

      Radera
  10. Gulliga Sminkan :) Dom ser himla fina ut må jag säga...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är jättefina, ska bli så spännande att testa dem!

      Radera
  11. Sminkan alltså - hon verkar vara en trevlig brud ;) ! Fina lack där!!!

    SvaraRadera
  12. Sminkan är så snäll och härlig! Jag, lilla jag, har en av hennes frankens på väg till mig just nu! Fantastiskt roligt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är både snäll, rolig och bra på alla sätt! :-)

      Radera
  13. Hon är en riktig raring vår lilla Sminka! Jade är så himla fina så det bytet kan du känna dig riktigt belåten med!

    SvaraRadera
  14. Leker med tanken av att få ihop en nagelbloggsträff, tänk så mycket det hade funnits att prata om:) att ett så litet land som Sverige ändå kan vara så stort ibland.... Jade mot Essie, inget illa ment mot Essie men nog är det tydligt vem vinnaren blev;)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!