fredag 31 augusti 2012

Orly Smolder

Jag börjar redan märka av bristen på ljus, är jag ensam om det? Jag brukar fota antingen på morgonen, när jag går upp vid 06.00-06.30, eller på kvällen efter jobbet. Men nu märker jag att ljuset på morgonen inte alltid är tillräckligt och att jag får skynda mig lite med att lacka om, om jag vill hinna ta bilderna på kvällen. Kommer snart att få återgå till att swatcha mest på helgerna. 

Anledningen till att jag tar upp detta är såklart att jag är medveten om att bilderna på Orly Smolder inte är de bästa, tagna tidigt en mörk och disig morgon. Men man ser ändå att det är ett mycket tjusigt lack, tycker jag. Mörkt rött med glödande skimmer.



Formulan var bra och den täcker med två lager.

Ett fantastiskt tjusigt höstlack, måste jag säga. Skimret ger lacket massor av djup och jag älskar ju den här looken med svartnade kanter. Smolder är inte unik på något sätt, men ett bra alternativ om du är ute efter något liknande.

Mitt betyg: 4/5

Orly Smolder from the Fired Up collection is a deep, dark red shimmer, with that beatiful lit from within look. A very pretty fall shade, though not unique. 
The formula was nice and it covers in two coats.

27 kommentarer:

  1. Väldigt vackert! Och ja, det blir mörkt ganska fort nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så tråkigt! Mycket roligare när man inte behöver fundera över ljuset ens.

      Radera
  2. Fantastiskt vacker, och jag tycker du har lyckats väldigt bra ändå fånga färgen. Den här står otestad här hemma, måste prioritera upp!

    TGIF och god kommande swatch-helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt ganska skönt att det regnar oavbrutet, då behöver man inte ha dåligt samvete för att man inte tar sig för så mycket annat. :-)

      Radera
  3. Ser mycket finare ut på dina bilder än det var på mina naglar ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du trivs väl helt enkelt i liknande färger. :-)

      Radera
  4. Ja väder och mörker känner då jag av i alla fall. Känner mig lite bestulen på sommaren för det har kännts som höst länge nu. Det är mörkt och regnigt och mulet. Nog för att det blir september imorrn men augusti var en enda höstmåndag hos mig iaf. Jag har sett det här lacket på 50-11 bloggar nu och KANSKE får jag lite lust att skaffa det, men det är en lång funderingsperiod (behöva/behöva inte?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju inte unikt så det är inte säkert att man behöver det. Men vackert är det!

      Radera
  5. Oj oj vad vackert, verkligen sådär höstvampig perfektion. Jag gillar inte alls ljuset här i Danmark just nu, det fungerar inte för produktfoto så jag tror snart att jag måste bygga mig en lightbox.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar ju verkligen att fota i naturligt ljus så jag anpassar mitt swatchande efter årstiden. :-)

      Radera
  6. Ljuset börjar verkligen ändras! Jag märker av det trots att jag kommer hem ganska tidigt på dagarna ibland. Tråkigt. Det är definitivt inte tråkiga bilder du har på lacket dock, för jag tror jag struntar i att det inte är unikt och köper mig en flaska jag med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt vackert så du kommer säkert att gilla det!

      Radera
  7. Du ska inte vara för kritisk mot dina bilder, det blev ju asbra! :) riktigt snyggt är det också.

    SvaraRadera
  8. Superfint!! Jag har ju dock beställt båda vamparna från German collection, så det får räcka.
    När inte morgon-eller kvällsljus räcker till, kommer jag att ta med mig kameran till jobbet. LÄTT! Har stort trippelfönster bakom mitt skrivbord, så där blir mitt nya foto-läge... Förutom helger då :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har försökt att fota på jobbet, men har inte hittat min perfekta vinkel där ännu. Sen sitter ju jag i landskap också och även om alla mina kollegor vet om att jag bloggar om nagellack så känns det liiite pinsamt att fota naglarna framför dem. :-D

      Radera
  9. Jag tycker dina bilder blev riktigt bra det här vackra lacket! Men jo, jag har också märkt hur ljuset sakta har börjat smyga iväg morgon och kväll.

    SvaraRadera
  10. Japp, samma problem här. är lite orolig för de tidiga morgon-bilder som ligger i kameran just nu. Man hoppas ju att de blivit okej alla fall...

    Smolder är jag glad att jag har för den hade jag annars köpt. Inget snack. Den är härlig!

    SvaraRadera
  11. Gillar de svärtade kanterna men önskar kanske att det hade dragit mer åt vinröd-lila än rött.
    Även om jag inte tar kort i dagsljus så märks det absolut att ljuset börjar försvinna. Sitter just nu i soffan och små huttrar. Funderar på att tända säsongens första brasa i kaminen. Antingen det eller en stor kopp rykande te!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ta säsongens första bad alldeles strax! Det är en av de bästa grejerna med hösten för mig, att bunkra upp med härliga badprodukter och bada så fort man får chansen! :-D

      Radera
  12. Håller med om ljuset. Märks framförallt på morgonen när sminket fotas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så tråkigt. Inget bra ljus - inga bra bilder ju. :-(

      Radera
  13. Så vackert! Bilderna blev fina trots det bristande ljuset!

    SvaraRadera
  14. Jättefint! Tycker också att bilderna gör sig jättebra!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!