fredag 10 augusti 2012

Sally Hansen Nail Prisms Ruby Diamond

Sally Hansen Nail Prism Ruby Diamond klickades hem från eBay för länge sen. Det är ett karamellrosa lack med scattered holo. Det såg väldigt lovande ut i flaskan, men väl på nageln är holoeffekten ganska mesig. Bättre än effekten på till exempel A-Englands hololack, men inte särskilt imponerande. Den bildar löst sammansätta regnbågar, men de är inte så kraftiga och försvinner lite mot den rosa basen.



Formulan är tunn och rinnig. Jag lyckades dränka nagelbanden i lack på ett par naglar och fick därför göra om dem helt. Tre lager krävs för full täckning.

Det är ett fint lack, men inte superimponerande jämfört med många andra hololack. 

Mitt betyg: 3/5

Sally Hansen Nail Prisms Ruby Diamond is pink with scattered holo. It looks very promising in the bottle, but the holo effect is pretty weak on the nails. 
The formula is thin and runny and you have to watch out for cuticle pooling. I had to redo several nails after i managed to completely drown them in polish. I needed three coats for complete coverage.

16 kommentarer:

  1. Helt ok, men inget som jag hoppar jämfota av glädje över precis.

    SvaraRadera
  2. Jag har två versioner av det och ingen av dem är någon favorit. Jag gillar dem men jag älskar dem inte. Pink Rose Diamond är min favorit av Diamond-lacken och så älskar jag Golden Tourmaline som är röd och scattered holo. Fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste kolla upp Rose Diamond och Golden Tourmaline då!

      Radera
  3. Själva färgen är väldigt gullig men det är ju tråkigt om holoeffekten är mesig. Speciellt när man förväntat sig en trevlig regnbåge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev lite förvånad eftersom det ser så fint ut i flaskan.

      Radera
  4. Ser smaskigt ut på något sätt, lite som geléhallon eller något. Galet godissugen känner jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, men den är godisrosa, det är den verkligen.

      Radera
  5. Tåkigt med utebliven effekt men färgen är underbar! Karamellrosa var en klockren beskrivning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det ordet som först kom till mig när jag såg färgen!

      Radera
  6. Jag gillar verkligen färgen på det, synd att det inte var så holografiskt bara.

    SvaraRadera
  7. Jag har också det här, och tycker om det, även om det är lite rinnigt. Jag minns dock holoeffekten kraftigare än så här, men min hjärna spelar mig säkert bara ett spratt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller så har du fått en bättre flaska. Grejen är den att det ser mer holografiskt ut i flaskan, men väl på nageln så kommer inte effekten fram riktigt.

      Radera
  8. Men hmm, jag är övertygad om att mitt är mkt holo. Jag gillar mitt även om det kanske inte är en favorit. Prismlacken verkar finnas i så många olika versioner, känns som lite av ett lotteri att köpa dem på ebay tyvärr...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!