lördag 25 augusti 2012

OPI Berlin There Done That

Så skönt att det är lördag! Arbetsveckan avslutades med att vi gick ut en sväng och firade av en kollega som slutar på mitt jobb, en av anledningarna till att jag känt mig låg de senaste dagarna. I natt sov jag åtta timmar och vaknade utvilad. Nu ska jag städa och handla mat för i kväll kommer en kompis över på middag, ska bli mysigt.  

Men nog om mig och över till dagens lack. OPI Berlin There Done That är ett gråbrunt krämlack. Fint och sofistikerat, men en färg som man inte behöver ha tio olika varianter av. Åtminstone inte om ni frågar mig.




Formulan var klockren och jag lackade tre lager. Två flödigare lager hade förmodligen räckt.

Mitt betyg: 4/5

OPI Berlin There Done That is a greige creme. A pretty and sophisticated shade, but one we've seen before. The formula was great and I used three coats, but think you can get away with two thicker coats as well.

19 kommentarer:

  1. Fint, men som du säger ingenting jag behöver äga flera varianter av.. Men eftersom jag inte äger något så kan nog denna komma att landa hemma hos mig tillslut.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om du är sugen på ett liknande lack så är det här ett bra val!

      Radera
  2. Det låter som perfekta lördagsplaner :)
    Den här var väldigt fin, ser lite svampig ut (på det allra bästa sättet såklart).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar med svampig! :-)

      Radera
  3. Snyggt! Men som du säger... räcker med en! :-D

    SvaraRadera
  4. Inte direkt unikt nej, men det var en riktigt härlig färg.

    SvaraRadera
  5. En lugn och diskret färg! Har kanske något liknande så tror inte jag slår till på detta.

    SvaraRadera
  6. Lugn och vacker, men inte unik. Har en liknande från Orly som får räcka för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra, bättre att lägga sina slantar på lack som känns mer unika.

      Radera
  7. Inte unik nej, men väldigt trevlig.

    SvaraRadera
  8. Oj, glömde säga att jag hoppas du har en trevlig kväll med din kompis och att nästa vecka blir bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade en jättemyig kväll och känner mig rätt säker på att den kommande veckan kommer att bli bättre. :-)

      Radera
  9. Den verkliga frågan är om man behöver en grå OPI om man bara vill ha EN gråaktig creme? Då kanske det är bättre att köpa ett billigare märke. Fast då kanske man är orolig att formulan ska vara sisådär etc. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skull iofs tänka tvärtom, att vill jag bara ha en flaska av en specifik färg så skulle jag hellre satsa på kvalitet framför något billigt som inte är så bra.

      Radera
  10. Hoppas att din kväll har varit bättre än resten av veckan!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!