fredag 24 augusti 2012

Jade Mystic Gold

Den här veckan har känts ganska tung och jobbig av flera anledningar. Därför är det synnerligen skönt att det är fredag! Jag ser verkligen fram emot helgen och hoppas att jag ska kunna tanka lite energi.

Jade Mystic Gold fick bli först ut att testas av de Jade-lack jag fick av Sminkan. Jag bär det inte i dag utan jag bar det i lördags. Det är ett varmt guldlack med scattered holo. Effekten är stark och synlig i de flesta ljus. Solen vägrade att visa sig under lördagen, men jag hann i alla fall ta en bild när solen tittade fram i söndags.

Det är varmt guldfärgat med scattered holo. Holoeffekten är fantastiskt fin och syns i de flesta ljus.






Och så den enda solbilden!

Formulan var kanon, lagom tjock och varje lager blir jämnt och fint. För att få full täckning behövde jag tre lager.

Mitt betyg: 5/5

A few weeks ago I got three Jade holos from the lovely swedish nail blogger Sminkan. Jade Mystic Gold is the first to be tried. It's a warm gold with scattered holo. The holo effect is really strong and you can see it in most lightings. The formula was great and it covers in three coats.

29 kommentarer:

  1. Underbar holoeffekt. Däremot är jag mer nyfiken på dom andra färgerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jade har massor av fina färger som jag hoppas kunna lägga vantarna på så småningom.

      Radera
  2. Den här MÅSTE jag ha! Måste, måstemåstemåstemåstemåste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, det måste du! Det är så snyggt!

      Radera
  3. Använder du topcoat när du har holografiskt nagellack på?

    SvaraRadera
  4. Åååh jag fullkomligt älskar Jade holos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är ju första jag testar, men jag är väldigt imponerad av formulan!

      Radera
  5. Finfint! Solbilden blev verkligen en fullträff.

    SvaraRadera
  6. Häfigt och annorlunda! Hoppas att din helg blir fin, TGIF :)

    SvaraRadera
  7. Ååååh. Alltså. Jag måste beställa några Jadelack snart. Eller en dag. :) Så himla fint.

    Hoppas allt känns bättre nu till helgen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har lagt några på bevakning hos Ninja Polish, får se när de får påfyllning. :-)

      Radera
  8. Vilket häftigt lack, inte bara holografiskt men innehåller också mycket djup (går från gult guld till mörkare guld-brunt)!

    SvaraRadera
  9. Grundfärgen är så komplex och spännande på detta. Regnbågarna inte helt fel de heller:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett vackert lack på alla sätt!

      Radera
  10. Åh, det här är så fint! Jag har det på tårna just nu... :-)

    SvaraRadera
  11. Tung vecka låter inte bra. Hoppas det var något övergående och inte dåliga nyheter. Och lacket är vackert på dig. Glad att du gillade det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inga jätteallvarliga saker som hänt, bara småtråkiga. Inte den roligaste veckan. Förhoppningsvis blir nästa bättre.

      Radera
  12. Håller med Sminkan, aldrig roligt med en tung vecka.. Men lacket var oerhört fint!

    SvaraRadera
  13. Skönt att veckan är över, hoppas att det tunga också gett med sig!

    Lacket är ljuvligt, särskilt på solbilden!

    SvaraRadera
  14. Vilken glans! Jag är inte så guld-ig av mig, men det här såg verkligen kanonfint ut.

    TGIF!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker guld är svårt, men när det är holo funkar det alltid! :-)

      Radera
  15. Det är så himla fint, jag älskar mina Jadelack!!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!