lördag 4 augusti 2012

China Glaze Swanky Silk

Först ut att testas av Bohemian-lacken fick bli min förhandsfavorit, Swanky Silk. Det är duokromt och skiftar mellan guld och rosalila. Effekten är tydlig så man kan inte klaga på det.

Jag är rätt säker på att det här kommer vara det lack jag tycker minst om ur kollektionen. Vilken helomvändning, eller vad säger ni? Färgskiftningarna är fina, men jag tycker att det här lacket skär sig rejält mot min hudton och får mina händer att se smutsiga ut.





 Formulan är varken för tjock eller för tunn, men ganska rinnig. Dessutom var jag inte beredd på att den skulle vara så pass skir. Jag behövde fyra lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 3/5


I thought China Glaze Swanky Silk was going to be my favorite from the Bohemian Luster Chrome collection, but now that I've tried I think it's probably end up being my least favorite. It shifts between gold and pink and even though the shifts of color is really pretty, I just don't like how it looks against my skin tone.
The formula is neither too thick or thin, but quite runny. It's also sheerer than I had expected, I needed four coats to make it opaque.

25 kommentarer:

  1. Faktiskt rätt okej, men ändå lite väl för "metallic-aktigt".. <3 men hur mycket är frakten på på head2toebeauty.com? :) <3 förresten, fin blogg! :DD <33

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror på hur många lack du köper. Billigaste fraktalternativet är USPS First Class Mail International, som kostar cirka 13 dollar för 1-4 lack.

      Radera
  2. Jag tycker det är fint och fint på dig också! Ser mycket ut som ett urgammalt Estee Lauder jag har, Caramel Prism. Tror jag plockar fram den flaskan i stället för att köpa nåt nytt..

    SvaraRadera
  3. Är ändå positivt överraskad då det här är det som jag sett fram emot minst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade nog lite för höga förväntningar på detta. Hade jag haft lägre förväntningar hade jag kanske blivit mer förtjust.

      Radera
  4. Jag tycker faktiskt det klär dig riktigt bra!

    SvaraRadera
  5. Denna gillade jag inte alls. Har full förståelse för din helomvändning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ogillar det absolut inte, men det är inte den bästa färgen för min hudton.

      Radera
  6. Det här är lacket jag varit mest sugen på och dina bilder är de mest lockande jag sett hittills. Jag tycker det ser fint ut. Om jag inte faller till föga och köper alla så kanske det här ändå finner sin väg som utfyllnad i en SFR-box. Vi får se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du kommer falla till föga och köpa hela kollektionen! :-D

      Radera
  7. Synd om du inte gillar. Jag tycker den ser läcker ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt okej, bara inte så fint som jag hade hoppats.

      Radera
  8. När kommer du att börja lotta ut de lack du inte gillar? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen aldrig. Jag samlar ju så det är väldigt få lack jag vill göra mig av med. :-)

      Radera
  9. Det ser riktigt tjusigt ut på dig :) Du kanske vänjer dig vid nyansen!

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att den ser väldigt fin ut. Kanske inte det som lockar mig mest ur kollektionen, men mycket fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju klart roligare än många andra lack. Duokromt är aldrig fel!

      Radera
  11. Kul att se! Resten av gänget ser ju också himla fina ut!

    SvaraRadera
  12. Mja, det ser ju ut som en rätt så bra dupe till Lippmanns Sugar Daddy. Och den har jag ju redan.

    SvaraRadera
  13. Jag är sugen på det här, jag har inte så många så här metalliska färger. Undrar hur det ser ut på min hudton dock, anser du dig ha gula eller röda undertoner?

    SvaraRadera
  14. Nej, nej, nej. Jag tycker faktiskt att det ser gräsligt ut. Färgerna i lacket i sig är det väl inget fel på, men jag tror att kombinationen av dem skär sig mot i princip alla hudtoner som finns.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!