söndag 5 augusti 2012

OPI Don't Talk Bach To Me

Jag brukar ju gilla udda, lite fula färger. OPI Don't Talk Bach To Me hör helt klart till den typen av färger. En slags ljus, smutsig ärtsoppegrön med finmalet silverskimmer. Men den lyckas inte charma mig. Jag tycker den är ganska osmickrande och inte särskilt rolig.




Första två lagren blev lite strimmiga, men det tredje lagret jämnade ut det hela.

Mitt betyg: 3/5

Don't Talk Bach To Me släpps med Germany-kollektionen i mitten av augusti.

Vad tycker ni om detta? Lockar det eller tycker ni att det är fult?

I'm normally really in to odd, semi ugly colors, but OPI Don't Talk Bach To Me just doesn't speak to me. It's sort of a light, dirty peasoup green with very fine silver shimmer.
The first two coats went on a little streaky, but the third coat evened it out.

30 kommentarer:

  1. Håller med du. Lite fadd ärtsoppa över det hela..

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den är okej men inte superläcker. Inte en favorit från kollektionen, nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är silverskimret som förstör den för mig. Brukar föredra såna här udda färger i krämfinish.

      Radera
  3. Nä, det där var inget vidare :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag går inte heller igång på den.

      Radera
  4. Den där lär inte hamna bland mina lack!

    SvaraRadera
  5. Brukar bli hemskt förtjust i udda färger, speciellt gröna! Trodde jag skulle därför gilla denna men faktiskt inte. Den känns lite tråkig :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst gör den! Hur en så udda färg nu kan kännas tråkig, det är lite av ett mysterium.

      Radera
  6. Nä, den lockar inte alls! Den är dock inte lika ful som jag trodde när jag först såg flaskbilderna, haha ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänkte att jag inte skulle gilla den så fort jag såg den i flaskan.

      Radera
  7. Alltså jag tycker att det ser fint ut på bilden med hela handen. Inget jag kommer köpa dock...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är på den bilden den ser värst ut. :-)

      Radera
  8. Jag tycker det var häftigt i direkt solljus, men det ser allt lite smutsigt ut..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en smutsig färg. Det brukar absolut inte vara något dåligt för mig, men den här gången gick det inte hem hos mig.

      Radera
  9. Svar
    1. Nja, det är precis det jag ogillar mest med det här lacket, haha.

      Radera
  10. Hum... Den här var då inte speciellt vacker....

    SvaraRadera
  11. Udda = ja, god tanke = ja, snyggt = njae

    SvaraRadera
  12. Jag gillar också fulsnygga. Älskar tex Trendsetter. Det här ser dock lite platt och tråkigt ut. Kanske skulle vunnit på mer skimmer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också Trendsetter, det känns mer edgy än detta.

      Radera
  13. Ser trevligt ut. Blir säkert jättesnyggt på soliga höstdagar. Gillar förresten storleken på bilderna i inlägget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar att bilderna är stora! Har funderat på om det är bra att de är så stora. Jag tycker det eftersom man då ser detaljer som skimmer och liknande tydligare, men vissa kanske tycker det är jobbigt att få jättenaglar i ansiktet. :-)

      Radera
  14. Jag brukar ju också gilla de lite mer udda färgerna, men det här klarar jag mig nog utan. Inte fult, men inte tillräckligt lockande helt enkelt. Mittenbilden är för övrigt skitsnygg!

    SvaraRadera
  15. Det är fult och jag är inte lockad. haha:)

    SvaraRadera
  16. Det är för lite stuns i den för att den ska vara så ful att den blir rolig, liksom. Den blir lite varken eller. Diskret ful på något sätt. Ska det vara fult ska det var ordentligt fult, tycker jag, då blir man glad av det! :-)

    SvaraRadera
  17. Jag gillar också fula färger, och jag har gillat fula färger som du ratat innan, så jag hoppas att det här blir en till av de tillfällena. Jag får väl se. I annat fall lär den försvara sin plats i min samling genom att iaf vara unik.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!