måndag 6 augusti 2012

China Glaze Deviantly Daring

Ännu en gång är jag kär i ett lack. Kär, kär, kär! China Glaze Deviantly Daring är namnet på min senaste förälskelse. Det är såklart från Bohemian Luster Chrome-kollektionen och är ett duokromatiskt lack som skiftar mellan tealgrönt och blått. Skiftningarna är absolut tydligare i flaskan än på nageln, men de finns där. Finishen är otroligt metallisk och i solljus gnistrar det som bara den!





Formulan på denna var fantastisk. Lagom tjock och hamnar precis där man vill ha det. Penseln i min flaska var lite defekt, den hade några strån som spretade åt olika håll, så jag fick ta det försiktigt men det gick bra i alla fall. Täckningförmågan var också helt otrolig. Ett lager täcker helt. Jag grejar ju inte riktigt tanken på bara ett lager dock, så jag lackade två. Det gjorde dock ingen som helst skillnad.

Som de flesta metalliclack så får man en del penseldragsmärken. Det stör mig överhuvudtaget inte, faktum är att jag tycker att det får lacket att se ännu mer intressant ut.

Idel lovord om Deviantly Daring alltså. Men det förtjänar det!

Mitt betyg: 5/5

Wow, I'm completely in love with China Glaze Deviantly Daring from the Bohemian Luster Chrome collection. It's a duochrome metallic shifting between a greenish teal and blue. The duochrome is more obvious in the bottle than on the nail, but you can definitely see some subtle shifts. I love the color of this and the finish. It looks super sparkly in the sun! 
Great formula too and it's opaque in just one coat. I did two though. I pretty much always do two coats, even if it's opaque in just one.

31 kommentarer:

  1. Vackert, vackert, vackert! Är så glad att jag också har det här :)

    SvaraRadera
  2. Oh, bedårande! Nästa inköp av lack får helt enkelt bli denna kollektion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den här kollektionen känns faktiskt som ett måste!

      Radera
  3. Helt underbart. Snyggare på nageln än i flaskan utifrån de bilderna jag har sett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det ser fantastiskt ut i flaskan också. Som tur var överförs det fint till nageln. :-)

      Radera
  4. Det var verkligen sanslöst snyggt!

    SvaraRadera
  5. Visst är det helt underbart! Höjdpunkten i kollektionen enligt mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kan tänka mig att det här kommer att sluta som favoriten faktiskt.

      Radera
  6. Så jävla vackert lack, jag blir knäpp.

    SvaraRadera
  7. O_oooch DÄR seglar ännu ett lack högt upp på önskelistan. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förtjänar det verkligen att göra!

      Radera
  8. Så pass? Okej... Jag ska fundera lite till på om jag kanske ändå behöver dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men detta behöver du faktiskt! Du kanske kan skippa Rare & Radiant om du är trött på alla Peridot-dupes, men resten behöver du faktiskt.

      Radera
  9. Ser så fint ut!! Inte testat mitt än, måste göra det snarast känner jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste du! Ska bli roligt att läsa om vad du tycker. :-)

      Radera
  10. Åååh jag som trodde att jag inte behövde det lacket...

    SvaraRadera
  11. Åh fy fabian så snyggt!!

    SvaraRadera
  12. Det här måste jag ha, så underbart vackert!

    SvaraRadera
  13. Jättefint nagellack!

    SvaraRadera
  14. Nice! Sprang på detta lack på gekås idag o googlade o blev lycklig av swatcherna! Plus att priset va najs 49, 95.....

    SvaraRadera

Kommentera gärna!