lördag 11 augusti 2012

OPI Nein! Nein! Nein! OK Fine!

OPI Nein! Nein! Nein! OK Fine! är ett mörkgrått krämlack med en lätt anstrykning av mörkgrönt. En himla snygg färg och jag tror inte jag har något liknande sen tidigare.

Jag ber om ursäkt för dåliga bilder.




Formulan var kanonbra. Jag har två lager på bilderna, men jag ser att det är lite ojämnt på pekfingernageln så den skulle nog behövt ett tredje lager.

Mitt betyg: 4/5

I dag åker jag till Söderhamn för att gå på släktfest - ska bli så kul! Träffar inte min släkt så ofta så det ska bli roligt att umgås med dem en kväll. 

Har ni några roliga helgplaner?

I'm sorry for these crappy pictures. OPI Nein! Nein! Nein! OK Fine! is a dark grey creme with a green tint. A very nice color for fall and I don't think I have anything quite like this one since before.
The formula was flawless. I did two coats, but my index finger could have used a third one.

29 kommentarer:

  1. Detta är jag rätt sugen på från kollektionen. Den ser ut att vara lite like I Brake For Manicures, skulle man kanske kunna få en jämförelse mellan de två?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska se om jag kan få till en jämförelse! Men jag tror inte de är särskilt lika, I Brake For Manicures är ju mörklila.

      Radera
  2. Söderhamn! Jag visste väl att det var något speciellt med dig, inte bara att du har den bästa lackbloggen. Hälsa min gamla hemstad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en hel del släkt i Söderhamns-trakten och fram tills jag var 20 hade vi landställe utanför Holmsveden. :-)

      Radera
  3. Ha en riktigt trevlig helg med släkten!

    Lacket är otroligt snyggt. Den gröna tonen lyfter det och gör det unikt och lite snyggare än alla andra mörkgrå. :D

    SvaraRadera
  4. Det är ett typiskt lack som jag säkert skulle trivas med men oftast inte beställer. Oftast prioriterar jag skimmerlack och annat, inte mörka krämlack trots att de är himla snygga. Tänkte ändå beställa några lack ur kollektionen så vi får se om jag slänger med en krämis också. Men får la vänta ett tag.

    Vi är bara hemma denna helgen men snart ska vi grilla och få hit några vänner. Riktigt sugen på ett glas vin nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag kan förstå det. Man måste ju sålla lite bland sina köp.

      Radera
  5. Läckert! Jag brukar gilla grå färger på andra men inte på mig. Har några stycken men det brukar sluta med att jag tar bort det samma dag om jag använder, vet inte vad det är.

    Helgen har hittills ägnats åt att brygga öl. Inte helt vänligt mot manikyren (Cult Nails "Iconic", f.ö)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är det en humörsfråga. Ibland är grått precis vad jag vill ha på naglarna, andra gånger dör jag av tristess av gråa naglar.

      Radera
  6. Vaddå dåliga bilder? :-P
    Superfint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte alls nöjd med bilderna, usch. Men de åkte upp i alla fall.

      Radera
  7. Ja, vadå dåliga bilder? :o

    Älskar namnet, älskar färgen, älskar allt med det här lacket. Hoppas jag kommer trivas i det lika bra som jag vill göra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med att du ska göra! :-)

      Radera
  8. Men dina bilder är ju jättefina! Tycker lacket ser underbart ut på dig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag är inte alls nöjd. Men så kan det vara. :-)

      Radera
  9. Det ser ut som ett snyggt höstlack, jag gillar mörka gråa lack!

    SvaraRadera
  10. Det var riktigt snyggt, det där blev jag sugen på!

    SvaraRadera
  11. Snygg höst-/vinterfärg. Min helg spenderades i Stockholm, sitter just nu i bilen på väg hem. Många långa mil kvar innan vi är hemma. Tack o lov finns det portabla DVD- spelare med Tom & Jerry på till sonen och bloglovin i mobilen för min del. Karln däremot klagar lite på sällskapet, förstår inte alls hur han menar;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad skulle man göra utan internet i mobilen? :-)

      Radera
  12. Är det bara jag som får riktigt dåliga vibbar av namnet?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!