tisdag 21 augusti 2012

Zoya FeiFei

Det var ett tag sen jag kände mig sugen på något från Zoya, men när höstkollektionen Diva släpptes fanns det i alla fall två lack som lockade mig och ett av dem var FeiFei. Jag har inget liknande sen tidigare och det är otroligt snyggt och spännande att titta på.

Basen är åskigt blågrå och sen finns här massor av sparkles i guld, blått, lila och grönt och kanske också i andra färger. Det händer väldigt mycket i detta. 





Formulan var lätt att lacka med, men det är skirt. Jag behövde fyra lager för att det skulle täcka helt. I det här fallet tycker jag dock att det är värt mödan eftersom det är så fint.

Mitt betyg: 5/5

Jag köpte FeiFei från säljaren LePolishBoutique på eBay.

Zoya FeiFei from the Diva collection is a gorgeous blue-grey polish with gold, green, purple and blue sparkles. Perhaps there are other colors there as well, it's hard to tell. There's just so much going on here! 
The formula was nice, but sheer. I needed four coats to make it opaque.

24 kommentarer:

  1. Jag gillar också Feifei. Skulle ha den och Song och Katherine men sen blev det Ray och Daul också i ett svagt ögonblick. Sen var Cindy på Le Polish Boutique himla rar och slängde med Suri gratis så jag känner mig väldigt försedd med Zoya just nu. Om du säger Feifei är skir ska jag nog ha underkläder till den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad härligt! Funderar på om jag behöver Daul också, men vi får se.

      Radera
  2. Så väldigt vackert! Blir sugen på att plocka fram mitt exemplar.

    SvaraRadera
  3. Åh... detta måste jag OCKSÅ ha!!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Kan tänka mig att det är riktigt snyggt till jeans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle säkert passa ypperligt till jeans!

      Radera
  5. Gud så fint. Jag vill verkligen ha detta inom kort. Ogillar mitt dumma köpstopp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpstopp är jobbiga. Hoppas du snart får shoppa igen!

      Radera
  6. Åh den ser så fin ut! Verkligen lite annorlunda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så roligt när man hittar något helt unikt!

      Radera
  7. Väntar med spänning på Feifei och Song som jag beställde förra vecka!

    SvaraRadera
  8. Argh, jag undrar vart mitt paket med detta lack har tagit vägen:( Ser så vackert ut!

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen jättesnyggt. Påminner lite om Mr Wrong från Hard Candy även om det har lite mer av det guldiga i sig.

    SvaraRadera
  10. Visst är det, jag är väldigt förtjust!

    SvaraRadera
  11. Jag är typ alltid sugen på Zoya, men jag har inte så många att jag kan förse mina naglar med deras lack allt för ofta. :/ Det här kommer definitivt hamna hemma hos mig så snart ekonomin tillåter i alla fall!

    SvaraRadera
  12. Så vackert det ser ut med skimmer i olika färger!

    SvaraRadera
  13. Jag hade det på jobb häromdagen, och många av mina kollegor frågade vilken färg det egentligen var! Det passar mycket bra till jeans! Jag grundade med ett mellanbrunt lack, sedan behövdes det bara 2 lager för att få flaskfärgen.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!