tisdag 18 juni 2013

Shimmer Karina

Shimmer Karina var jag tvungen att ha efter att ha sett det hos Sminkan. Sminkan alltså, hon är fullständigt livsfarlig för plånboken! 

Jag ångrar verkligen inte att jag köpte det här, det är precis så vackert som jag förväntade mig! Basen är skirt vinröd med massor av rött glitter, men här finns också en hel del prismatiskt glitter, en del lila glitter och sparsamt med lite större svarta glitterkorn. Jag lade två lager ovanpå OPI Just a Little Rösti at This.






Formulan var väldigt bra, inte för tjock och glittret fördelar sig jämnt över nageln utan ansträngning. 

Jag har påbörjat mitt test av Nail Pattern Boldness Glitter Food Top Coat, här har jag lagt ett lager av det ovanpå Karina och så avslutat med ett lager Seche Vite för glansen. Jag ska testa Glitter Food Top Coat några gånger till innan jag återkommer med en recension.

Mitt betyg: 5/5

Jag köpte min flaska från Edgy Polish, men Shimmer finns också på Etsy.

I had to have Shimmer Karina after seeing it at Sminkan. And I don't regret it, it's just as beautiful as I expected! A sheer burgundy base with lots of red and prismatic glitter, some purple glitter and also some larger black glitter. Gorgeous! Here I've put two coats on top of OPI Just a Little Rösti at This.
The formula was good, not too thick and the glitter is easy to distribute evenly onto the nails. I finished with one coat of Nail Pattern Boldness Glitter Food Top Coat and one coat of Seche Vite.

23 kommentarer:

  1. Helt underbart och jag håller med om att Sminkan är farlig för plånboken, men det är du också :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina bilder! Det är ett fantastiskt lack! Helt klart topp fem av mina Shimmer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju inte mindre sugen på fler Shimmer efter att ha testat det här, kan jag säga!

      Radera
  3. Åhh guuud så snyggt. Ja Sminkan är farlig för plånboken...hahaha. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är helt klart den som fått mig att klicka hem flest lack. :-)

      Radera
  4. Både du och sminkan är livsfarliga för plånboken. Min dog just lite... Så himla vackert lack och jättefina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt! Lätt värt att skaffa!

      Radera
  5. Supersnyggt lack verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det! Ville inte ta av det, men igår åkte det av till förmån för det lack jag ska visa imorgon.

      Radera
  6. Svar
    1. Verkligen! Det är fullständigt ljuvligt!

      Radera
  7. Håller med många föregående skribenter, Sminkan är långt ifrån den enda som är livsfarlig för plånboken;)

    SvaraRadera
  8. Men tack, gulliga du! För man ska väl säga tack när någon säger att man är farlig för plånboken? :-)

    SvaraRadera
  9. Waaaah det är så jäkla vackert! You had me at the first pic, men det stod helt klart att jag behöver det när jag dessutom läste "prismatiskt glitter"!

    SvaraRadera
  10. Galet snyggt! Skimmer kan nog bli nästa indiemärke att utforska för mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ha flera! De har så vackra färgkombinationer!

      Radera
  11. Wow så snyggt! Jag är ju inte jättefan av rött annars men det här älskar jag. Ser lite ut som hallonsylt! LOL

    SvaraRadera

Kommentera gärna!