tisdag 4 juni 2013

OPI A Definite Moust-Have

OPI A Definite Moush-Have släpptes med kollektionen Couture de Minnie och är ett mellanrosa krämlack med väldigt, väldigt diskret och finmalet silverskimmer. Det är så diskret att det för det mesta är fullständigt osynligt.





 Jag körde på tre lager eftersom det blev lite ojämnt på en nagel. Hade jag varit noggrannare under lackningen hade jag förmodligen klarat mig med två. Formulan var ganska tunn och lite rinnig. Inte riktigt så bra som jag tycker att OPI:s formula brukar vara. 

Mitt betyg: 3/5

Det är inget fel på A Definite Moust-Have, men det är inget speciellt heller. Jag kan tänka mig att det här kommer att sälja bra för det tiltalar nog den breda massan, men det är inte ett lack som får oss lacknördar att höja på ögonbrynen direkt.

 OPI A Definite Moust-Have is a medium pink creme. A nice shade, but nothing spectacular. 
The formula was on the thin side and slightly runny. I needed three coats to make it completely even, but if I had been more careful while applying it I think I could have gotten away with two.

14 kommentarer:

  1. Som du säger... vanligt snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inget fel på det alls. Fint och så, men inte så att man tappar fattningen av snygghetschock. :-)

      Radera
  2. Det är snyggt, men inte så mycket mer.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Ja, det är absolut inget fel på den. :-)

      Radera
  4. Färgen är supersnygg, en riktigt sommarfräsh färg! Jag har köpt två flaskor för säkerhets skull. Jag håller med om att glittret kunde vara mer synligt, det syns endast i direkt solsken eller i spot.
    Den får inte mig heller att vibrera av lycka, men det är en mycket användbar färg och väldigt fin i många sammanhang. Även om jag har liknande i min samling om 200 lack... Lite favorit i repris.

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det en användbar färg, passar nog de flesta tillfällen!

      Radera
  5. trevligt och traditionellt. Inget måste för samlaren men fint ändå.

    SvaraRadera
  6. Det passade superfint på dina händer iaf.. =)

    SvaraRadera
  7. En väldigt trevlig rosa, jag gillar såna här lack...

    SvaraRadera
  8. Ha ha, så diskret att det för det mesta är fullständigt osynligt. Sånt gillar jag:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!