torsdag 20 juni 2013

Dollish Polish A Peachy Princess

Dollish Polish A Peachy Princess består av små rosa glitter och prismatiskt glitter i olika former och storlekar. Här finns mindre hexor, stora fyrkanter och megastora hexor, allt i en skir rosatonad bas. Det är inte ett lack att bära på egen hand utan görs bäst ovanpå något annat. Här har jag lagt två lager ovanpå OPI Chic From Ears To Tail.






Formulan är inte farligt tjock, men det är ganska svårt att få tag i de större glittren och det krävs en del duttande för att få dem där man vill ha dem.

Ett helt okej glitterlack, men inget som stal mitt hjärta. Ett mellanlack i glitterkategorin.

Mitt betyg: 3/5

Dollish Polish finns hos Edgy Polish, hos Llarowe och säkert på fler ställen än så.

Dollish Polish A Peachy Princess has a sheer pink base, filled with lots of small pink glitter and prismatic glitter in different shapes and sizes. Small hex glitter, larger squares and big hex glitter.I've put two coats on top of OPI Chic From Ears To Tail. Pretty, but it doesn't make my heart beat faster.
The formula wasn't too thick, but you have to do some fishing to get the larger glitter pieces onto your nails.

16 kommentarer:

  1. Det är somrigt och roligt, men tja... är man glitterblasé? Eller vad krävs - för de är ju fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fint, men inte så roligt kanske? Tror jag föredrar roligare glitterlack. Lite mer knas. :-)

      Radera
  2. Väldigt snyggt och bra kombo du fått till. :-) Somrigt och läckert. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har väldigt svårt för glitter i genomskinlig bas. Tycker lätt det blir för mycket och lite tråkigt. Det här tyckte jag faktiskt var ganska fint men inget jag behöver äga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar också glitter i en jellybas, men jag gillar nog allt glitter. :-)

      Radera
  4. Jag tycker det var fint :)

    SvaraRadera
  5. Egentligen är det här inte alls min grej, men jag vill ha det ändå för att det ingår i Super Mario kollektionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där Helena :D

      Radera
    2. Åh, Super Mario! Vilken nostalgi!

      Radera
  6. Kanske inte det mest spännande men ändå riktigt sött. Tror jag skulle kunna trivas i det själv och jag gillar kombon.

    SvaraRadera
  7. Det här var väldigt sött och flickigt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, flickigt är nog ordet. Lite för flickigt för min smak kanske.

      Radera
  8. Sött men inte nödvändigt för mig. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var nog inte nödvändigt för mig heller. :-)

      Radera

Kommentera gärna!