söndag 16 juni 2013

Illamasqua Blow

Illamasqua Blow beställde jag när Illamasqua hade rea i januari. Sen tog det lite mer än två månader innan jag fick det på grund av Storbritanniens ändrade regler för posthantering av nagellack. Jag tror min order förstördes av posten två gånger. Jag hade faktiskt gett upp hoppet när det äntligen kom fram. 

Blow är i alla fall ett pastellgult krämlack som släpptes med kollektionen Pastel Nails våren 2010. Jag ville egentligen ha hela kollektionen när den kom, men nöjde mig då med det söta ljusblå Caress.





Formulan var lite tjock och lite svår att få jämn. Det är långt ifrån det värsta pastellgula jag testat, faktum är att det här är ett av de bättre formulamässigt. Men det är inte perfekt, jag behövde tre lager innan det såg jämnt och fint ut. 

Mitt betyg: 3/5

Illamasqua Blow is a pastel yellow creme, released with the Pastel Nails collection in 2010. It's a nice, soft and buttery yellow. The formula is a little thick and hard to get even, like most pastel yellows. I used three coats.

10 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit sugen på det här förrän nu. det ser jättefint ut på dina bilder!

    SvaraRadera
  2. Är det något grönt i det gula eller är det helt enkelt bara en väldigt kall pastell? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tror bara att det är bilderna som spelar dig ett spratt. Det är en ren gul.

      Radera
  3. Det är faktiskt en helt ok gul. :-)

    SvaraRadera
  4. Gillar det här. Tycker också att det ser ut att vara åt det gröna hållet och jag tror att det är det som jag faller för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser grönare ut på bilderna än vad det är i verkligheten. Det är en ren pastellgul.

      Radera
  5. Vilken fin gul nyans! Jag tänkte direkt på citronsorbet (inte citronglass;))! Jag måste till Kungsholmens Glassfabrik snart och äta lite kokossorbet :D Yummy!!
    Med tanke på namnet borde den här höra hemma i samma kollektion som Load och Phallic ;) lol!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!