torsdag 13 juni 2013

OPI Innie Minnie Mighty Bow

OPI Innie Minnie Mighty Bow (så gulligt namn!) släpptes med sommarkollektionen Couture de Minnie och är ett klassiskt rött lack med lite skimmer. En fin röd även om det inte lyckas knipa någon favoritplats i den röda kategorin.





Det här är en swatch utan överlack och som ni kan se torkar det inte särskilt glansigt. Skulle jag göra en fullständig manikyr så skulle jag definitivt avsluta med ett topplack för att få upp glansen.

Formulan var utan anmärkning, lagom tjock och lättkontrollerad. Två lager räcker för full täckning.

Mitt betyg: 3/5

OPI Innie Minnie Mighty Bow is a classic red with subtle shimmer. A good red, though it's not a favorite. It doesn't dry super shiny, so I definitely think this one needs top coat to get that nice, glossy finish. 
The formula was smooth and easy to apply and covered in two coats.

8 kommentarer:

  1. Helt ok, men jag tycker den känns lite... smutsig i tonen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, jag skulle nog inte beskriva nyansen som smutsig.

      Radera
  2. Namnet är klart det bästa med den.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Det är ju inte ett dåligt lack, men jag tycker OPI har så många snyggare röda. De är ju bäst på röda!

      Radera
  4. Det är ju fint, har stått på Kicks och hållt i det ett par gånger. Men det är ju inte unikt, så det blidde inget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag skulle förmodligen inte ha köpt det om jag inte fått det i ett pressutskick.

      Radera

Kommentera gärna!