söndag 30 juni 2013

Oopsie Daisies Psykick

Hoppas ni alla har en skön helg! Jag är alldeles lycklig i kroppen efter en lyckad shoppingtur igår. Köpte två par jättefina skor och en jättefin klänning. I dag är det svalt och molnigt ute, tror det får bli en långpromenad efter frukost.

Det här är inte dagens manikyr, utan en manikyr jag bar förra helgen. Det är två lager av Oopsie Daisies Psykick ovanpå Depend #369. Psykick består av en ofärgad bas med hexglitter i ljusrött, två nyaner av rosa, gult och vitt. En harmonisk färgblandning.









Formulan är inte sådär vansinnigt tjock som vissa glitterlack kan vara, men det krävs lite jobb för att sprida ut glittren jämnt över naglarna. Inte så farligt mycket jobb dock, men lite duttande krävs allt.

Överlag ett mycket trevligt lack!

Mitt betyg: 4/5

Oopsie Daisies finns hos Edgy Polish för 100 kr/15 ml. Riktigt bra pris!

Oopsie Daisies Psykick has a clear base with hex glitter in light red, two shades of pink, yellow and white. Here I've put two coats on top of Depend #369. 
The formula was good, not as thick as many other glitters. It takes a little work to distribute the glitter evenly onto the nails, but overall this is a really nice polish.

14 kommentarer:

  1. Detta gillade jag, härlig blandning. Får nog sätta det på önskelistan.

    SvaraRadera
  2. Gulligt och fint! Kanske inte så att jag känner att jag _måste_ ha det, som tur e ;-)

    SvaraRadera
  3. Finns inget bättre än ett shoppingrus! (Så talar iaf en sann shoppholic som jag ;) Lol) Själv somnade jag med ett leende då jag gjorde värsta lackkapet kl 1 i natt :D (som sagt, shopoholic ;))
    Iaf, jättesnygg matchning av dessa två lack! Me like!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med lite lyckad shopping!:) Jag hade tänkt reashoppa lite men har faktiskt inte hittat så mkt hittills. En jacka har det blivit men en har inte kommit än. Skulle också behöva skor...

    Superhärligt lack för övrigt, mycket fin basfärg och trevlig glitterkonstellation.

    SvaraRadera
  5. Klar bas är ju inte riktigt min grej men det här var verkligen snyggt! Gillade det supermycket.

    SvaraRadera
  6. Det var ju supersött! jag gillar namnet och har funderat på att köpa det vid flera tillfällen men inte fått tummen ur.

    SvaraRadera
  7. Det ser ut som ett riktigt glad-lack! Jättesnyggt!

    Låter kul med alla fynd! Här blev det ingen shopping men väl en spontan grillfest så jag är också nöjd med helgen.

    SvaraRadera
  8. Vilket sött och somrigt lack!:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!