fredag 28 juni 2013

China Glaze Sun of a Peach

China Glaze Sun of a Peach är ett sådant där galet svårfotat neonlack. Det släpptes med årets sommarkollektion Sunsational och färgen är svårbeskrivlig. En slags persiko-orange. Mer orange i solsken och mer persika i skugga. Väldigt härlig! Och så tycker jag att namnet är gulligt på något sätt.









Appliceringen är inte lika härlig som färgen dock. Formulan är ganska tjock och är lite svår att få jämn. Efter tre lager tyckte jag dock att det dög. Och till skillnad från Essie Shake Your $$$ Maker som jag visade häromdagen så tycker jag att det här har en så härlig färg att det är värt mödan att lacka med en jobbig formula. Jag kommer inte att dra mig från att använda det här igen. 

Mitt betyg: 3/5

China Glaze Sun of a Peach is impossible to photograph correctly. The color is a sort of peachy orange neon. More orange in sunlight, more peachy in the shade. Pretty unique. 
The formula wasn't great. It's pretty thick and hard to get even, but I thought it looked decent after three coats. I'll definitely wear it again, it's a color that makes me happy.

8 kommentarer:

  1. Detta gillar jag verkligen :)
    Fin färg och det passar dig

    SvaraRadera
  2. En verklig fotoutmaning, dessa neoner, man kan bli galen ...

    Men det är verkligen jättefint det där, jag måste nog ta och skaffa det också, jag köpte bara jellydelen av kollektionen, trots att alla skriver om den besvärliga formulan.

    SvaraRadera
  3. Såååå himla snygg! Älskar den. :-)

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Kanske ska klicka hem detta :)

    SvaraRadera
  5. Det är så fint med neonfärger nu på sommaren:)

    SvaraRadera
  6. Älskar färgen! Trist på formulan :(

    SvaraRadera
  7. Ett riktigt läckert lack. Formulan avskräcker dock...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!