söndag 9 juni 2013

Cult Nails Nevermore

När jag fick pressutskicket från Fairynails.se med några lack från Cult Nails så fanns det här svarta krämlacket med. Nevermore. I den medföljande informationen beskrevs det som att det skulle täcka med bara ett lager. Jag har aldrig ägt ett svart krämlack som endast kräver ett lager. Förrän nu! För banne mig, det här klarade sig mycket riktigt med bara ett lager. 

 

Riktigt nattsvart och glossigt. Jag bär ju aldrig svarta lack på egen hand eftersom jag inte tycker att jag passar i det, men däremot ofta som bas under olika glitterlack eller effektlack. Då är det ju extra trevligt med ett baslack som inte kräver flera lager för att täcka.

Formulan var bra, jag har inga klagomål på den.

Mitt betyg: 5/5

Fairynails.se säljer ju numera Cult Nails och under hela juni månad har de ett introduktionspris om 99 kr/styck. Ordinarie pris kommer att vara 119 kr/styck. Så passa på nu om ni vill ha ett riktigt bra svart krämlack.

Cult Nails Nevermore is a glossy black creme that covers in just one coat! Yay! I never wear black cremes on their own, but often use them as a base for glitters or other kinds of effect polishes. 
The formula was nice, I have no complaints about it.

23 kommentarer:

  1. Wet N Wild's Black Creme täcker också med ett lager, sjukt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört det, men stöter aldrig på Wet N Wild så jag har inte fått tillfälle att prova.

      Radera
  2. Det blir att skriva en notering till nästa gång jag behöver fylla på svart krämlack. Ett lager känns väldigt bra tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Var det inte lite svårare att få till kanterna vid nagelbanden med bara ett lager? Tänker att det blir lite pilligt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det såklart vara, man får ju inte en chans att fixa till kanterna om man bara kör ett lager. Men om man vill göra det så kan man ju alltid lägga på ett andra lager i alla fall. :-)

      Radera
  4. Ett budgetalternativ på svart one-coater är ju kleancolor för 16-20kr. Oavsett vad man väljer så håller jag sååå med om att svart ska täcka på ett lager, för ofta så vill man just ha den till bas till någon layering, nail art mm och då vill man inte behöva vänta på torkning mm för länge. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske jag måste testa Kleancolors nästa gång!

      Radera
  5. Även Rimmel Lasting Finish Pro Black Satin täcker i ett lager och håller riktigt bra. Bred pensel är ett plus för de som gillar det. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då skriver jag upp den på listan över lack att hålla utkik efter!

      Radera
  6. Åhh så snyggt!Läckert och så bra med one-coaters! Kul med nya, bra märken! :-)

    SvaraRadera
  7. Hitta en av dina bilder:

    http://www.tradera.com/opi-bond-girls-2013-pussy-galore-15ml-nytt--auktion_302682_184149888

    SvaraRadera
  8. Bra jobbat, Cult! Jag gillar namnet också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, känns passande på ett svart lack.

      Radera
  9. Älskar svarta lack som täcker på ett lager. Innan hade jag nästan alltid helsvarta naglar men idag har jag det så gott som aldrig. Tycker inte alls att jag passar i det längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det blir för hårt på mig tycker jag.

      Radera
  10. Toppen med en one coater! Illamasqua har riktigt bra svarta lack också! Men de är ju ganska dyra iofs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är lite för dyra för att jag ska vilja köpa såna här basfärger från dem. Slår hellre till på deras mer edgy lack i sådant fall.

      Radera
  11. Roligt när man hittar lack som täcker med ett lager. A England Lancelot täckte också med ett lager :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag faktiskt tänkt testa, har hört mycket gott om Lancelot!

      Radera
  12. Jag lyckades inte att få detta till att täcka på ett lager, ett och ett halvt hade varit perfekt på mig;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt det två gånger nu och fått det perfekt täckande båda gångerna. Använder förmodligen något tjockare lager än dig. :-)

      Radera

Kommentera gärna!