torsdag 27 juni 2013

Cirque Sanguine

Jag slängde mig ju över Cirque Sanguine när jag fick hem mitt paket från Edgy Polish i tisdags. Det var det lacket som gjorde att jag var tvungen att lägga en beställning, jag var rädd att det skulle ta slut annars.

Det släpptes med den nya kollektionen Arcus och är ett oerhört vackert duokromt lack som främst skiftar mellan orange, ljusrött och hallonrosa.




 

Jag är så vansinnigt förtjust i det! Det får mig att tänka på glödande vackra soluppgångar. Det påminner mig om Sally Hansen Nail Prisms Bronze Ruby, men de är inte dupes.

Formulan var riktigt bra. Det är ganska skirt så man behöver 3-4 lager för att det ska täcka. Efter tre lager hade jag fortfarande pyttelite VNL. Eftersom jag vet att lite VNL ofta syns mer på bild än vad det gör i verkligheten så lackade jag ett fjärde lager, men om det inte varit för att jag skulle fota det så hade jag inte brytt mig. Det syntes verkligen inte mycket alls. Torktiden var bra med Seche Vite.

Mitt betyg: 5/5

Cirque kostar 125 kr/13,2 ml hos Edgy Polish. Mitt råd till er är att skaffa det medan ni kan.

Cirque Sanguine from the Arcus collection is a gorgeous duochrome that makes me think of beautiful sunsets. It shifts between orange, light red and raspberry pink. It reminds me of Sally Hansen Nail Prisms Bronze Ruby, but they're not dupes. 
The formula was really nice, but a little sheer. You need 3-4 coats to make it opaque, I'm wearing four coats in the pictures.

19 kommentarer:

  1. Ooooooh! Det här var verkligen snyggt. Det måste jag absolut komma ihåg nästa gång jag beställer hos Edgy Polish...hoppas det finns kvar då. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för att det finns kvar när det är shoppingdags!

      Radera
  2. Riktigt fint! Älskar verkligen duokroma i dessa färger. Påminner mig om Ozotic 730 men på något sätt lite starkare i färgerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag tyvärr inte, men om det påminner om detta är det nog ett lack jag skulle uppskatta.

      Radera
  3. Så himla vackert! Står redan på önskelistan och inte tänker jag ta bort det därifrån inte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det vore ju dumt om du gjorde det. Du behöver det här, Helena! :-D

      Radera
  4. Wow, det var såååå vackert. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar det! Har burit det i två dagar nu och det kommer få sitta på tills imorgon kväll i alla fall.

      Radera
  5. Det ser verkligen underbart ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR underbart! Älskar duokromer i de här färgerna.

      Radera
  6. Men Anne vad fint detta var!! Underbart vackert! Blir sugen på en tequila sunrise när jag ser det ;)
    Jag har ett liknande lack som jag inte har provat än, tror det heter sex appeal och är från Impala.

    SvaraRadera
  7. Det ser alldeles toksnyggt ut! Känner att jag nog behöver denna...

    SvaraRadera
  8. Inte mitt färgschema men det ser väldigt fint ut. Lämnar nog dock inköpet till någon annan.

    SvaraRadera
  9. En hel rad av svordomar strömmade igenom min skalle när jag tittade på bilderna. FY FASEN I HELSKOTTA VAD SNYGGT. JAG MÅSTE HA DEEEEEEEEET!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!